יש דברים שלא היינו רוצים שהרופא שלנו יעשה, למשל יפיל כלי טיפולי לתוך הגרון שלנו, יוציא לנו איבר לא נכון או ידבר במכשיר הנייד שלו בדיוק כשהוא מנתח אותנו. למרבה הצער הדברים הללו הם לא בגדר מדע בדיוני, הם קרו וממשיכים לקרות כל הזמן, מה שהופך את הביקור אצל הרופא למפחיד מתמיד. לאחרונה אישה אחת מניו יורק חטפה את בהלת חייה, כשהבחינה ברופא המנתח שלה משתמש בטלפון הנייד שלו תוך כדי הניתוח. האישה נזקקה רק להרדמה מקומית, על כן הייתה ערנית ומודעת לחלוטין למתרחש סביבה, לצערו של המנתח.

מארי אדוורדס, 70, תובעת בימים אלו את המנתח שלה, כי השתמש בסמארטפון במהלך הניתוח. בספטמבר האחרון אדוורדס הגיעה לשני ניתוחים שגרתיים לתיקון ורידים בולטים ברגליה (דליות), אצל ד"ר אריק פישמן, שנחשב למומחה בכירורגיית כלי דם. הניתוח הראשון עבר בצורה חלקה, אבל אז כשפישמן החל בניתוח השני, אדוורדס שמה לב שהוא מדבר בספרדית ואנגלית אל תוך הסמארטפון שלו.

אותה עת, אדוורדס לא הבינה מה הוא עושה, אבל הייתה מבוהלת לחלוטין כל הניתוח, בגלל תשומת הלב שהוסטה אל המכשיר הנייד. על פי חדשות lohud.com, לאחר הניתוחים, כשאדוורדס שאלה אותו על הנושא, פישמן הודה שעבר מבחן בספרדית, כי הרבה ממטופליו דוברי ספרדית. הוא אף הצטדק בפניה, ואמר שהניתוח שלה הוא הזמן היחיד בו הוא יכול היה לעבור את המבחן. 
 
עבר מבחן בספרדית בזמן שניתח. צילום: אינגאימג
עבר מבחן בספרדית בזמן שניתח. צילום: אינגאימג
 
אומנם הניתוחים עברו בהצלחה, אבל הותירו את אדוורדס במצוקה נפשית בשל מעשיו של פישמן. על כן, היא תובעת את פישמן ואת המעסיק שלו בסכום כספי שטרם נקבע. "היא הייתה מבועתת לחלוטין במהלך הניתוח", הסביר עורך דינה, מיטשל בייקר בבית המשפט. "היא לא ידעה מה מתרחש עד לאחר הניתוח". הוא הוסיף כי פחדה כל הניתוח שפישמן לא יצליח לראות מה הוא עושה, בגלל שהסתכל על המכשיר שלו.

בייקר הביע דאגה באשר לשימוש בנייד בחדרי הניתוח, והסביר כי "יש ויכוח סביב השאלה האם סמארטפונים עוזרים במצבי חירום. אבל זה לא היה מצב חירום. הרופא חשב שיוכל לעשות גם וגם". בנוסף למעשיו של פישמן בניתוח הנוכחי, אדוורס גם תובעת אותו על כך שבניתוח שעבר אצלו לפני מספר חודשים, דן בפניה עם רופא נוסף על מצב בריאותי של אחד ממטופליו. בתביעה גם צוין שפישמן ושניים ממעסיקיו, הודו בפגישה עם בייקר כי התנהגותו במהלך הניתוחים לא הייתה ראויה.