אובדן ילדים הוא תמיד קשה, לא משנה בני כמה הילדים או ההורים, ואפילו אם הם עוד לא נולדו - מדובר בשיברון לב שלא ניתן לתאר במילים. אבל לפעמים, דווקא בשעה הכי קשה בחייהם, הורים מצליחים להסתכל להתעלות על עצמם ולעשות מעשה טוב למען אחרים. לאחרונה, אישה אמיצה החליטה להקריב את עצמה ולהמשיך בהריון שלה, בידיעה שהתינוקת שלה תמות לאחר הלידה, כדי שאיבריה יוכלו הציל ילדים אחרים



היילי מרטין, 30, ידעה שלא תזכה לגדל את בתה לאחר שסריקות אולטרסאונד שערכה חודש החמישי להריונה, גילו שהיא סובלת מתסמונת קטלנית ונדירה. הרופאים בישרו להיילי ובעלה סקוט, הורים לשלושה, שלבתם לוקה באגנזה כלית דו-צדדית, שמשמעותה שאין לבת כליות ואינה מוקפת במספיק מי שפיר, מה שפוגע גם בריאות שלה. אי לכך, אם היילי תחליט ללדת, התינוקת שלה, לה קראו אווה-ג'וי, לא תשרוד ותמות מיד לאחר הלידה. "חזרנו הביתה באותו לילה ולא יכולנו לומר מילה האחד לשנייה. הרגשתי שאני נחנק מדמעות", סיפר סקוט לתכנית הבוקר הבריטי "this morning". "היילי עלתה לקומה העליונה ושקעה במיטה, פשוט שכבה שם בחשכה. הדבר היחיד שקנינו לאווה בזמנו היה שמיכה לבנה. לקחתי אותה אל היילי והיא ישנה איתה כל לילה מאז גילינו על זה".





למרות החדשות האיומות, אווה החליטה שהיא מעוניינת להמשיך בהריון עד כמה שניתן, כדי שתוכל לתרום את אבריה של אווה לתינוקות אחרים. "אני יודעת שיש תינוקות שיוכלו לקבל סיכוי נוסף לחיות בזכות איבריה הבריאים של אווה. למה ששני תינוקות ימותו אם אפשר להציל אחד מהם?", הסבירה היילי על ההחלטה הקשה. "הילדה שלנו תמות לא משנה מה, אבל מה אם נוכל לנסות להציל תינוק אחר, אז האבל שאנו עוברים יהיה שווה את זה". לדבריה, ההחלטה עזרה לה להתמודד עם שברון הלב של אובדן התינוקת שלה. "חלק ממנה ימשיך לחיות, היא לא תעלם לחלוטין. היא תחיה בתוך מישהו אחר".

יש לי כל הסימפטומים של הריון בריא ואני יכולה להרגיש את אווה בתוכי, אבל אני יודעת שלא זכה לגדל אותה בסופו של דבר", הסבירה היילי. "כשאני עוברת על פני נשים בהריון ברחוב או רואה תינוקות בסופר, זה יכול לגרום לי לבכות. אבל אני נחושה ליצור משהו חיובי מתוך החוויה האיומה הזאת". על מנת שיהיה אפשר לתרום את איבריה של אווה-ג'וי, עליה לשקול כ-2.5 ק"ג לפחות, לכן יש צורך להמשיך בהריון. אומנם עדיין לא ידוע אילו איברים יהיה אפשר לתרום, אך ההשערה היא שיהיו אלו שסתומי הלב, תאים מהכבד וכן את הלבלב. לאחר שהתרומות יתבצעו, בני הזוג מתכננים להעניק מכתב להורי הילדים כדי להודות להם על כך שעזרו לבתם להמשיך לחיות. 



היילי אמורה ללדת ב-25 לינואר, אבל יש סיכוי שיזרזו את הלידה, כדי שהתינוקת לא תיוולד מתה. אם היא לא תמות במהלך הלידה, בני הזוג גם מקווים שיהיו להם לפחות מספר רגעים עם אווה, לפני שייפרדו ממנה. "גם אם אזכה רק לשנייה אחת שלה פותחת את עיניה הקטנות ומסתכלת עלי - זה יהיה רגע שאף אחד לעולם אל יוכל לקחת ממני", אמרה היילי. בנוסף לתרומת האיברים, היילי וסקוט גם החלו גם בפרויקט צדקה על שם בתם, כדי לעזור להורים שמבצעים החלטה דומה, שידעו שהם עושים משהו חשוב ושהם לא לבד.