לגלות שבני הזוג בוגדים בכם זה אף פעם לא קל, אבל אם אתם לא נשואים זה יחסית קל יותר לפרק את החבילה. עבור זוגות נשואים לעומת זאת, זה יותר בעייתי, בעיקר אם יש ילדים בתמונה, וגם אם לא, גירושים הם הליך סוחט רגשית וגם מאוד יקר. זו כמעט לא אופציה עבור אישה שגרה בסין, שם חוקי הגירושים הם לטובת הגבר, וכתוצאה מהגירושים האישה עלולה לאבד משמורת על ילדיה וכן לא לקבל פרוטה מבעלה. לכן החליטו שם לנסות פתרון אחר לבעיה, בניסיון להימנע עד כמה שניתן גירושים.



ענף "העלמת הפילגש" אומנם קיים כבר זמן רב, אבל לאחרונה נראה שהוא נמצא בעלייה מתמדת ופופולרי מתמיד. מדובר בשירות לעשירים בלבד, ובמסגרתו תמורת עשרות אלפי דולרים, תקבלו עזרה משמעותית להיפטר מהמאהב או המאהבת שהורגים לכם את חיי הנישואין. אחת החברות הללו, Weiqing Love Hospital, טוענת שבמשך 17 שנות קיומה עזרה למעל 100,000 זוגות נשואים, ומציעה "33 דרכים להיפטר מהפילגש".



"בנישואין יש כל מיני בעיות. אחת מהן היא בגידה. זה מאוד רציני והרסני עבור המשפחה וכן עבור יציבות החברה", אמר אחד ממייסדי החברה, שו שיו ל-BBC. המטרה היא כאמור לשמר את הנישואים עד כמה שניתן ולהימנע מגירושים, תוך העלמת הגורם הבעייתי, הלא הוא המאהב או המאהבת. אחת הדרכים להיפטר מהם היא לגרום לפילגש להתאהב בגבר אחר שהיא פוגשת בו "במקרה", לבקש ממקום העבודה להעביר את הבעל לעיר אחרת, לבקש ממשפחה או חברים להפחיד את המאהבים ולהגיד שהבעל או האישה הם חלשי אופי ועם מחלות תורשתיות.



שיטה פופולרית להיפטר מהפילגש היא לפתות אותה באמצעות גבר אחר. צילום: אינגאימג
שיטה פופולרית להיפטר מהפילגש היא לפתות אותה באמצעות גבר אחר. צילום: אינגאימג



החברה הספציפית הזו טוענת שאינה משתמשת באמצעים לא חוקיים, אבל נותני שירות דומים הואשמו במתן שוחד, כפייה ואיומים. במקום אחד כזה למשל בשנגחאי, גבר נשלח לפתות את הפילגש, ובעודם עושים סקס, היא צולמה בסתר במטרה לסחוט אותה בהמשך. "צריך להבין זוויות שונות של מה שהפילגש רוצה", אמר אחד הגברים האמונים על פיתוי המאהבות. "למשל, אם היא חולמת על חיי יוקרה, מסעדות יקרות, מוצרים מפנקים, זה מה שהיא תקבל. מניסיוני, רוב המאהבות מחפשות תגמול כלכלי כזה או אחר". 



למרות השיטות הלא מקובלות, השירותים הללו הפכו פופולריים בסין, בעיקר בשנים האחרונות, מאז התקשחות חוקי הנישואים במדינה לטובת הגברים, ב2011. אומנם לא נאמר במפורש מי משתמש יותר בשירותים הללו, גברים או נשים, אך מהעדויות הרבות, ולאור החוקים, נראה שחלק ניכר מהלקוחות הן נשים.