בקרב טוויטר אמריקאי הואשמה מדינת ישראל ב"ג'נוסייד תרבותי", זאת לאחר שהשפית האמריקאית רייצ'ל ריי הציגה תמונה לה קראה "לילה ישראלי", בה צילמה ארוחה אותה הכינה עם חומוס, עלי גפן ממולאים ועוד מאכלים מהמטבח המזרח תיכוני. ג'יימס זוגבי, מייסד המכון הערבי-אמריקאי ומנכ"ל "זוגבי שירותי מחקר", הציג את הפרסום של ריי וכתב כי "מדובר ברצח תרבותי. זה לא אוכל ישראלי. זה ערבי (לבנוני, פלסטיני, סורי, ירדני). ראשית, הישראלים משתלטים את הקרקע ומנקים אותה מבחינה אתנית. עכשיו הם לוקחים את האוכל והתרבות שלהם טוענים שזה גם שלהם. בושה".
ברט סטפנס, בעל טור בניו יורק טיימס ועורך ראשי לשעבר של הג'רוזלם פוסט, הצטרף לקרב הציוצים גם הוא. "בבקשה, תגידי לי שזה ציוץ שנכתב בצחוק", כתב. "או שזה 'רצח עם תרבותי' כאשר הערבים משתמשים בטכנולוגיה הישראלית? האם אתה משתמש בהודעות מיידיות? בווייז? אם כן, בבקשה תפסיק". 
זוגבי השיב שהמקרה יהיה דומה רק אם ישתמש בווייז ואז יטען שזה לבנוני. אביו של זוגבי היה מהגר לבנוני לארה"ב. "זאת לא בדיחה. מדובר בהיסטוריה של מאבק תרבותי ומכוון שיטתי למחוק את ההיסטוריה והתרבות הפלסטינית", טען, "שלום אפשרי, אבל לא במונחים האלה".
 

 סטפנס השיב כי החומוס נזכר לראשונה במאה ה -13. "אולי הרמב"ם המציא את זה", כתב, בהתייחסו הפילוסוף היהודי המפורסם, "למה לא פשוט ליהנות מזה במקום להכריז על רצח תרבותי ולעשות מעצמך צחוק".