זה לא נדיר שאנשים אוכלים דברים שהם לא אמורים לאכול, בין אם בכוונה ובין אם זה נעשה בטעות. אבל בדרך כלל הם שמים לזה לב ופונים לטיפול בהול, ולא מאובחנים כסובלים ממחלה כרונית קשה. כמובן שתמיד יש יוצאי דופן, כפי שקרה לאישה אחת מאנגליה, שאובחנה כסובלת ממחלת מעי דלקתית, שהתגלתה בסוף כמשהו אחר לחלוטין. 



האישה, בת 41, התלוננה במשך זמן רב על כאבי בטן חריפים, נפיחות וסימפטומים נוספים, אלו גרמו לרופאים לאבחן אותה כסובלת ממחל הקרוהן. אם זאת, האישה לא הגיבה לטיפולים הסטנדרטיים למחלה, על כן הרופאים שטיפלו בה, בבית החולים היתרו וואקסהאם פארק, בסלאו אנגליה, החליטו שאין מנוס מלנתח אותה.



 the British Medical Journal :הרופאים הופתעו ממה שמצאו בבטן של האישה. צילום
the British Medical Journal :הרופאים הופתעו ממה שמצאו בבטן של האישה. צילום



על פי מאמר שנכתב על המקרה, ופורסם ב-the British Medical Journal, הרופאים ערכו לאישה ניתוח לפרוסקופיה, במהלכו הופתעו לגלות את הסיבה האמיתית לתלונותיה של האישה - בתוך המעי הדק, הם הבחינו במסה דלקתית, בתוכה היו שתי שקיות פלסטיק של רוטב מסוג היינץ. עם זאת, הם לא פירטו האם היה מדובר בקטשופ, חרדל או רוטב אחר. אותן שקיות ניקבו את דופן המעי שלה, מה שגרם סימפטומים. 



לאחר שהרופאים הוציאו את חלקי האריזות, הסימפטומים של האישה החלו להיעלם במהירות, וחמישה חודשים לאחר הניתוח היא הייתה לחלוטין ללא סימפטומים. לדבריה, היא לא זוכרת שאכלה ארוחה שכללה את הרוטב המדובר, ובמשך שש שנים הייתה משוכנעת שאכן יש לה קרוהן.



Hoitintungs/ Wikimedia Commons :האישה אכלה משהו שלא הייתה אמורה לאכול. צילום
Hoitintungs/ Wikimedia Commons :האישה אכלה משהו שלא הייתה אמורה לאכול. צילום




הרופאים סיכמו במאמר כי זה המקרה הראשון שנתקלו בו אריזות פלסטיק שגרמו לסימפטומים הדמים לאלו של מחלת הקרוהן. אי לכך, הם סיכמו ש"חשוב לשקול אבחונים אלטרנטיביים בקרב מטופלים שאובחנו כחולים בקרוהן ואינם מגיבים לטיפול סטנדרטי".