קל מאוד להיסחף אל מצב של שחיקה בעבודה, בעיקר כשמבקשים מאיתנו לעבוד שעות נוספות, או שאנחנו זקוקים לשעות הללו כי השכר נמוך מידי. הבעיה היא, שבמרדף אחר ריצוי הבוסים שלנו, או השלמת המשכורת, אנחנו עלולים למצוא עצמנו סחוטים נפשית ופיזית, וזה עלול להיגמר בצורה עגומה למדי.

משמרות עבודה ארוכות קיימות בהרבה תחומים, בין היתר בעולם הרפואה. שם רופאים מתבקשים לעבוד שעות על גבי שעות, בלי שהם מספיקים לישון, לנוח, לאכול או לנשום. זה גורם להרבה תסכול בקרבם, במקרה הטוב, כשבתרחיש הגרוע הקיצוני ביותר זה נגמר בחולי או מוות. לאחרונה רופאה בת 43 מסין מתה מדימום לאחר שעבדה 18 שעות ברצף ללא הפסקה. על פי הדיווחים המקומיים, הרופאה, ד"ר ג'או ביאנקיאנג, שעבדה בבית החולים המחוזי יאסי, ממחוז שאנשי, החל לעבוד בשעה שש בערב של היום האחד, כשעד חצות טיפלה במטופלי חוץ והייתה בפגישות, ואז החלה בסבב מטופלים בתוך מחלקות בית החולים. על פי Shanxi Evening News, בשעות הצהריים של יום המחרת, בזמן שביקרה אם וביתה, שאלה את הבת "מה שלום אימך", והתמוטטה. 
 

ד"ר ג'או ביאנקיאנג. צילום מסך
ד"ר ג'או ביאנקיאנג. צילום מסך



ד"ר ג'או הובהלה לטיפול נמרץ, וניסו להצילה במשך 20 שעות רצופות, אך ללא הצלחה. סיבת מותה הוכרזה כדימום מוחי תת-עכבישי, שנגרם בשל מפרצת בכלי הדם במוח. קולגות של ד"ר ג'או הגדירו אותה כוורקוהוליקית, ואמרו שתמיד אמרה שהיא עסוקה מידי בשביל לצאת להפסקה. "לא משנה אם היא הייתה במשמרת או לא, כל עוד מישהו ביקש ממנה לעזור, היא לעולם לא סרבה", סיפר קולגה. בנוסף לכך, רבים סיפרו כי לאחרונה חל עומס בבית החולים וכן במחלקה לשיקום נשימתי בה עבדה הרופאה. "בחורף, במחלקות של השיקום הנשימתי ורפואת הילדים יש הכי הרבה מטופלים", סיפר קולגה שלה. "לעיתים קרובות, רופאים לא מספיקים לסיים את עבודתם בזמן כי הם כל כך עסוקים. בנוסף, למחלקה של השיקום הנשימתי הוספו משימות נוספות לאחרונה". הוא הוסיף ש"דר" ג'או באמת הייתה עייפה מידי".



ד"ר ג'או ביאנקיאנג ברגעיה האחרונים. צילום מסך
ד"ר ג'או ביאנקיאנג ברגעיה האחרונים. צילום מסך



האירוע הטרגי סוקר ותועד בצורה נרחבת בסין, כשבאחד הסיקורים נראים הוריה של ד"ר ג'או נפרדים בפעם האחרונה מבתם.