העיצובים של המוצרים השונים בשוק לקחו בחשבון שמי שמשתמש בהם הם מבוגרים, אנשים אחראיים שיודעים להבחין בין מוצר אחד למשנהו. אבל גם אם אדם נחשב לבוגר, זה לא בהכרח מחסן אותו מטעויות בזיהוי של מוצרים, ולא אחת אנשים מגיעים כתוצאה מכך לבית חולים, עם פציעות בדרגות חומרה שונות. לאחרונה גבר אומלל מצא עצמו מתפתל מכאבים, לאחר שבטעות התבלבל בין טיפות עיניים לדבק ציפורניים.



הגבר, בן 64, מאנגליה, עבר ניתוח קטרקט לפני זמן מה וקיבל מרשם לטיפות בעקבות זאת. אך, יום אחד, כאשר רצה לשים טיפות בעיניו התבלבל ושם בעינו השמאלית דבק להדבקת ציפורניים מלאכותיות במקום זאת, בשל הדמיון בין האריזות. הוא מיד הבין את הטעות כשהחל לסבול מכאבים חזקים, וניסה לשטוף את עינו במים. שעתיים לאחר מכן, התסמינים הקשים לא עברו והוא נסע לחדר המיון.


 


על פי ה- British Medical Journal, בו הופיע מאמר על המקרה המוזר, הגבר הגיע לבית החולים לעיניים באוקספורד, כשהוא סובל מראיה מטושטשת, כאבים וכן בקושי מצליח לפתוח את עינו. במהלך הטיפול,הרופאים נאלצו לפתוח את עינו בכוח, ושאריות הדבק הוצאו באמצעות מלקחיים ללא הרדמה. בעקבות התאונה הכואבת, הגבר קיבל טיפות עיניים לטיפול בשחיקת קרנית שנגרמה כתוצאה מכך. 



"הוא סיפר שהחדיר דבק ציפורניים נפוץ לעינו השמאלית כשעתיים קודם לכן, לאחר שהתבלבל בינו לבין טיפות העיניים שלו, שניתנו לו לאחר ניתוח שעבר", כתב במאמר ד"ר אימראן יוסוף, מנהל המחלקה בה טופל האיש. יומיים לאחר האירוע, הגבר דיווח על שיפור בהרגשה ודעיכת התסמינים, אך הוסיף שעינו עדיין דומעת, דבר שעבר רק לאחר שבועיים נוספים .



הדבק והטיפות שהביא המטופל. צילום מסך
הדבק והטיפות שהביא המטופל. צילום מסך



יוסוף הוסיף שהאיש "הביא את שני הבקבוקים כדי להראות את הדמיון בגודל ובצורה שלהם וכן במנגנון הפתיחה שלהם". לדבריו, המקרה מדגיש את הצורך בפקקי פתיחות על דבקים כאלו, בדומה לתרופות וחומרי ניקיון. כמו כן, גם שינוי האריזה לעיצוב פחות רופאי בהחלט יכול להועיל. "המקרה מדגיש את הבעיה המתמשכת של פציעות עיניים כתוצאה משימוש בדבק". על פי הדיווחים, מאז עלתה הפופולריות של הדבקת ציפורניים מלאכותיות, חלה גם עליה משמעותית בפציעות כתוצאה מבלבול בין בקבוקי דבק ובקבוקי טיפות עיניים.