מידי פעם, גופים זרים מגיעים למקומות שהם לא אמורים להגיע אליהם בגוף שלנו, לפעמים בטעות, בפעמים אחרות בכוונה. הבעיה היא, שכשזה קורה בטעות, לא תמיד שמים לב לזה. כתוצאה מכך, אנשים יכולים להעביר שנים עם סימפטומים קשים בלי למה, או לקבל אבחון שגוי. אישה אחת מסין למשל סבלה מבעיות נשימה וחום גבוה במשך שש שנים, והרופאים לא ידעו מה מקור הבעיה. השבוע צילומי רנטגן סוף כל סוף חשפו את מקור הסבל.

האישה, בת 41 מדרום מזרח סין, הגיע לבית החולים בדונגצ'ואן, מחוז שאאנשי, כשהיא סובלת מכאבי ראש חזקים וקשיי נשימה. על פיה ה-The China Business View, בצילומי רנטגן שנערכו לה, הרופאים הופתעו לגלות את מקור כל בעיותיה - פלפל חריף בריאה הימנית שלה, באורך של כשלושה סנטימטרים. 

אחד הרופאים, לואו ליפנג, אמר שהם ניסו להוציא את הפלפל ללא ניתוח, אך הבינו שאין מכך מנוס, מכיוון שהחלק התחתון של הריאה כבר היה "מתודלק" קשות. הפלפל הוצא לבסוף בהצלחה מהריאה, ללא סיבוכים. לדבריו, גופים זרים בדרכי הנשימה נפוצים בעיקר בקרב ילדים, ונדירים בקרב מבוגרים, ולהערכתו האישה כנראה שאפה בטעות את הפלפל בזמן שאכלה.



כאמור, אנשים אוכלים מידי פעם דברים שהם לא אמורים לאכול, מה שמוביל לאבחונים מאוד שגויים. אישה אחרת, בת 41 מאנגליה, אובחנה כסובלת ממחלת קרוהן לאחר שהתלוננה על כאבי בטן חריפים, נפיחות וסימפטומים אופניים נוספים למחלה. במשך שש שנים היא הייתה משוכנעת שהיא אכן חולה, אך לא הגיבה לטיפולים סטנדרטיים. אי לכך, הרופאים המטפלים בה, בבית החולים היתרו וואקסהאם פארק, בסלאו אנגליה, החליטו שאין מנוס מלנתח אותה ולבדוק את תלונותיה בצורה מעמיקה יותר.
על פי מאמר על המקרה, שפורסם ב-The British Medical Journal, האישה עברה ניתוח לפרוסקופיה, במהלכו רופאיה הופתעו לגלות את הסיבה האמיתית לתלונותיה של האישה - בתוך המעי הדק, הם הבחינו במסה דלקתית, בתוכה היו שתי שקיות פלסטיק של רוטב מסוג היינץ. עם זאת, הם לא פירטו האם היה מדובר בקטשופ, חרדל או רוטב אחר. אותן שקיות ניקבו את דופן המעי שלה, מה שגרם לסימפטומים. 
לאחר שהרופאים הוציאו את חלקי האריזות, הסימפטומים של האישה החלו להיעלם במהירות, וחמישה חודשים לאחר הניתוח היא הייתה לחלוטין ללא סימפטומים. לדבריה, היא לא זוכרת שאכלה ארוחה שכללה את הרוטב המדובר. הרופאים סיכמו במאמר כי זה המקרה הראשון שנתקלו בו אריזות פלסטיק שגרמו לסימפטומים הדמים לאלו של מחלת הקרוהן. אי לכך, הם סיכמו ש"חשוב לשקול אבחונים אלטרנטיביים בקרב מטופלים שאובחנו כחולים בקרוהן ואינם מגיבים לטיפול סטנדרטי".

via GIPHY