נהוג לחשוב שהיצורים שמופיעים בסרטי האימה והמדע הבדיוני לא קיימים באמת, אבל ברוב המקרים המציאות עולה על כל דמיון, וכן הרבה יותר מפחידה ממנה. לאחרונה חוקרים נשארו פעורי פה, כשנתקלו בכריש מפלצתי נדיר ששכחו שהוא בכלל קיים. הוא התגלה לראשונה בשנות השמונים, אך מאז נצפה לעיתים רחוקות מאוד.

הכריש, ששמו המקצועי הוא (trigonognathus kabeyai (viper shark , מגיע לאורך של 54 סנטימטרים, כאשר הנקבות גדולות יותר מהזכרים. החלק המפחיד ביותר בו הוא העובדה שהוא מסוגל להאריך את לסתותיו מעבר לפיו - בדיוק כמ החייזר המבחיל ב"נוסע השמיני". למרבה המזל, בניגוד ליצור הבדיוני מהסרטים, אין סיכוי שהכריש הזה יגיע אל היבשה. 

המכון לחקר הדגה של טייוואן, שם זיהו את קיומו של הייצור, סיפרו שלכדו חמישה מבני מינו באוקיינוס השקט ליד טייוואן, במהלך סיור שגרתי באזור. מבין אלו, ארבעה מתו במהלך הלכידה, והחמישי נלכד חי והוכנס למי ים קרירים, אך מת ביום המחרת. "התכונה הבולטת ביותר שלהם היא השיניים דמויי המחטים שלהם, כמו ניבים של נחשים. מכאן גם הגיע שמם", סיפרו במכון המחקר.
 

הו האימה! אחד הכרישים שנלכדו בידי החוקרים. צילום: המכון לחקר הדגה של טייוואן
הו האימה! אחד הכרישים שנלכדו בידי החוקרים. צילום: המכון לחקר הדגה של טייוואן



בגלל שהמפגשים איתם כל כך נדירים, מעט מאוד ידוע על הכרישים המשונים הללו. נכון להיום, החוקרים משערים שהם שוכנים בעומק של בין 304 ל-915 מטר תחת לפני הים במהלך היום, ובעומקים של כ-153 מטר במשך הלילה. החמישה שנלכדו נמצאו בעומק של כ-335 מטרים מתחת פני הים. הזן התגלה לראשונה ב-1986 מול חופי האי שיקוקו, יפן, על ידי ספינת המחקר סיריו-מארו. שמם הוא על שם קפטן הספינה, Hiromichi Kabeya.


אומנם מדובר ביצורים מאוד מאוד מוזרים, אך הם אינם מהווים סכנה לבני אדם, בעיקר בשל גודלם. התזונה שלהם כוללת בעיקר סרטנים ודגים, כולל פנסאים- אשר נמשכים אל גופם הזוהר בחשכה. את הטרף שלהם הם לוכדים על ידי הארכת לסתותיהם מעבר לפיהם במהירות רבה, פעלה שמאפשרת להם לבלוע דגים גדולים מהם בבת אחת.

מעט ידוע על כרישים אלו, כיוון שהמפגשים איתם נדירים. צילום: המכון לחקר הדגה של טייוואן
מעט ידוע על כרישים אלו, כיוון שהמפגשים איתם נדירים. צילום: המכון לחקר הדגה של טייוואן