קנאת פיצה: בחודש שעבר חגגו הנפוליטנים בדרום איטליה לאחר שאונסק"ו הכריזה שהפיצה המיוחדת שלהם, זו שמתעופפת במהלך הכנתה באוויר, תיחשב כמוצר מורשת התרבות העולמית. כעת מתברר כי גם יצרני הבגט הצרפתי האגדי מבקשים אותו יחס למוצר הפופולרי שלהם. עמנואל אנרקט, נשיא איגוד האופים הצרפתי, הצהיר כי הבגט הוא לא פחות "ממוצר מופלא שעשוי מקמח, ממים, ממלח ומשמרים. הוא ראוי להיכנס לרשימה המכובדת הזו של אונסק"ו, לצד נציג אחר של צרפת, מגדל אייפל, אף הוא סמל מובהק של צרפת".



עד מהרה זכו האופים הצרפתים לתמיכתו הנלהבת של הנשיא, עמנואל מקרון, שהצהיר, "האופים שלנו צודקים. הם ראו את הנפוליטנים מצליחים לרשום את הפיצה שלהם באונסק"ו ולכן ישר ביקשו לדעת – מדוע לא הבגט? מדובר בעניין היסטורי. בוקר, צהריים וערב, זוהי השגרה שלנו. כל הצרפתים, ללא קשר לדת, אוכלים בגט. זהו חלק מהאנושות כבר מתחילתה".



הנשיא הנלהב הוסיף: "צרפת מצטיינת בלחם, וכל העולם מקנא בנו". בהתחשב בעובדה שהמנכ"לית החדשה של אונסק"ו היא לא אחרת מאודרה אזולאי הצרפתייה, הסיכויים של האופים לקבל את משאלתם בהחלט נראים טובים. הערת אגב - הגסטרונומיה הצרפתית, באופן כללי, כבר רשומה כמורשת תרבות באונסק"ו, כך שהבגט עשוי להוות דובדבן על הקצפת.