גבר שנקבר במפולת שלגים בסיביר ניצל ברגע האחרון, בדיוק כשחשב שהוא נושם את נשימתו האחרונה. הוא סיפר על החוויה המפחידה שעבר, שבהמלכה איבד גם שניים מחבריו. למרבה המזל, יחד איתו חולצו עוד ארבעה, במבצע חילוץ שתועד בסרטון עוצר נשימה. האירוע הדרמטי התרחש בחקיה, דרום סיביר, כשמפולת שלגים אימתנית הגיחה מאחורי קבוצת תיירים על אופנועי שלג, וקברה את כולם תחת השלג.



על פי ה-the siberiantimes, אחד הניצולים מהמפולת, שבחר לא להזדהות, כתב באינסטגרם על רגעי האימה, ועל איך כמעט איבד תקווה והשלים עם מותו שניות לפני שחולץ. "הדבר היחיד שהצלחתי לעשות כשראיתי את מפולגת השלגים מתקדמת היה לצעוק 'עצרו'; לאנשים שהיו מאחורי", כתב. "זה הציל אותם מלהיות ממש במרכז המפולת". לאחר מכן, הסביר, התניע את האופנוע ולחץ חזק על הגז בתקווה להימלט, דבר שלדבריו הסתיים בכך ש"נבלעתי בידי המפולת מיד". 

 
החלק הראשון שראו המחלצים היה את ידו. צילום מסך, יוטיוב
החלק הראשון שראו המחלצים היה את ידו. צילום מסך, יוטיוב


לאחר שהמפולת פסקה, רוכב אופנוע השלג מצא עצמו עמוק תחת השלג, בלי לדעת מתי או אם בכלל יצא משם. "הדבר הראשון שעשיתי היה להזיז הצידה שלג מהפנים שלי, על ידי הזזה של הראש והחזה שלי. במשך זמן רב הייתי תחת שכבה עבה של שלג, בשקט מוחלט ואפלה". בשלב זה, בעודו מנסה לעכל את מה שאירע, הוא הוריד בקושי רב את הקסדה מראשו, וניסה להסדיר את הנשימה שלו.

הוא ניסה לא להיכנס לפניקה אך זו לא הייתה משימה קלה כלל, ולפחות שלוש פעמים הדופק שלו הפך מואץ ונשימתו הייתה שטחית. "התקווה שלי להינצל החלה לדעוך בכל רגע שעבר. שלג החל להיערם ולמחוץ אותי", כתב. "כל המחשבות שלי היו על משפחתי. הבנתי שיש סיכוי סביר שזה הסוף". 


 


הגבר האומלל כבר היה מוכן למוות, אך אז הבחין במשהו שהחזיר לו את התקווה. "כשלקחתי את מה שנדמה כמו נשימתי האחרונה, פתאום ראיתי הבהוב של אור, וזה נתן לי תקווה שעדיין לא תם זמני". הוא צדק, וסביבו עמלו כבר המוני מחלצים, שניסו לראות מי נותר בחיים. החלק הראשון בגופו שהמחלצים ראו היה אחת מידיו, מישהו נגע בה לבדוק אם הוא חי, ובשארית כוחותיו הוא לחץ את ידו כדי להראות סימני חיים. "הבנתי שאני אחיה", סיכם.