לאחר 20 שנות נישואים החליט בעל כי הגיע הזמן להיפרד מאשתו. בשלב זה הוא לא היה מוכן להתגרש, אבל החל בתהליכי פרידה. השיא היה לפני כמה שבועות, עת רכש מקרר נוסף לדירתם המשותפת והניח בתוכו את המצרכים שקנה לעצמו ואף אסר על רעייתו להשתמש בו. בית הדין הרבני יצטרך עתה לקבוע האם הפרדה ללא גירושים מותרת על פי ההלכה.



לכאורה, זהו זוג החי בשקט ובשלווה באחד היישובים הנחשבים ביותר בצפון, ובבעלותם דירה ושטח אדמה גדול. הבעל הוא הבעלים של מפעל גדול ואילו האישה עובדת כאחות בבית חולים בצפון. הכנסתם של שני בני הזוג בשנה מגיעה לסכום בן שבע ספרות.



במכתב התביעה שהגישה האישה באמצעות עורך הדין גדלי סולן נטען בין היתר כי עוד בתחילת חיי הנישואים של הזוג התנהגותו של הבעל הייתה משונה. בני הזוג פנו לטיפול זוגי, אבל המצב החמיר. בשנים האחרונות החל הבעל לבצע הפרדה מעשית בתוך הבית. הוא ביקש לישון בחדרים נפרדים, תבע מאשתו לתלות את הכביסה המשפחתית במתלה אחד והוא עצמו השתמש במתלה אחר, דרש לבשל לעצמו ואסר על אשתו וילדיו לאכול מהאוכל שהכין. "השיא היה כשרכש מקרר ואת כל המצרכים שלו שם בתוכו ואסר עלי להשתמש בו", כתבה האישה בתביעה.



עו"ד סולן טוען כי בידי האישה ראיות לכל מעשיו של הבעל לאורך השנים. "בני הזוג הגיעו למצב שבו הבעל אסר על אשתו לשהות בחלקים מסוימים בתוך הבית. הוא סירב להתקלח באותה מקלחת שבה התרחצו רעייתו וילדיו. הוא השליט טרור של ניקיון בבית".



האישה מבקשת מבית הדין הרבני לחייבו בגט ובתשלום כתובה לאלתר. במקביל הגישה תביעה לחלוקת הרכוש בסך של מיליונים לבית המשפט למשפחה.