אין דבר מסוכן יותר מאשר נהגים שיכורים, וזה לא ממש משנה אם הם נמצאים על הכביש או כמה קילומטרים מעל פני הקרקע. אומנם הסטטיסטיקות מראות שיש יותר תאונות בכביש מאשר באוויר, אבל גם במטוס דברים יכולים להשתבש, ולא אחת זה מסתיים רע מאוד. לאחרונה צוות ערני במטוס מנע אסון, לאחר שהבחין בזמן שהטייס שיכור. האירוע התרחש זמן קצר לפני ההמראה.



לא ברור מה עלה בראשו של הטייס, שהשתכר והגיע לעבודה כרגיל, אבל למרבה המזל הקולגות שלו הבחינו במצבו העגום בזמן. האירוע המפחיד התרחש בסוף השבוע האחרון, בטיסה של חברת בריטיש אירוויייס למאוריציוס שבמזרח אפריקה, טיסה שאורכת לרוב כ-11 שעות. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הבריטיים, צוות המטוס, שחשש לחייהם של 300 הנוסעים ושאר חברי הצוות, התקשרו למשטרה לאחר שהריחו ריח של אלכוהול נודף מהטייס, זמן קצר לפני ההמראה. 



הטייס השתכר והגיע לעבודה כרגיל. צילום: אינגאימג
הטייס השתכר והגיע לעבודה כרגיל. צילום: אינגאימג



"שוטרים מיהרו למטוס ונכנסו ישר לתא הטייס. הטייס נעצר ונלקח משם", סיפר גורם מחברת התעופה לכלי התקשורת. הטייס, 49, ממערב לונדון, נעצר בנמל התעופה לונדון גטוויק, באשמת ניסיון להטיס מטוס תחת השפעת אלכוהול מעל הרמה המותרת בחוק. על פי ה-BBC, הטיסה בוטלה, והנוסעים הועלו חזרה למטוס בעיכוב של מעל שעתיים וחצי. 



"אנו לוקחים את הנושא במלוא הרצינות", סיפרה דוברת של בריטיש אירווייס. "אנו מתנצלים על העיכוב בפני לקוחותינו. המטוס נותר ליד השער עד שהטייס החלופי השלישי הצטרף לצוות הטיסה. הבטיחות של הלקוחות שלנו וצוות המטוס הוא תמיד בראש  סדר העדיפויות שלנו".