אנשים אופטימיים נמדדים ביכולתם לשמור על השקפת עולם חיובית גם בזמנים קשים. אבל אלו שלא מסוגלים לראות את חצי הכוס המלאה, יוכלו ללמוד דבר או שניים מנזיר בודהיסטי אחד, שמסוגל לחייך למרות מצבו העגום. הנזיר, רולואנג פור פיאן, אומנם נפטר לפני חודשיים, אבל זה לא מונע ממנו להמשיך לחייך.

פיאן, 92, מת בבית חולים בבגנקוק, בירת תאילנד, בשל מחלה קשה, והוחזר לאחר מותו למנזר בו שירת בעיר לופבורי. השבוע, חסידים שפתחו את ארון הקבורה שלו נדהמו למצוא את גופתו שמורה היטב, ועוד עם חיוך קל על פניו. הדבר הראשון שהם עשו כמובן, היה להוציא את הסמארטפונים, לצלם ולהעלות לרשתות החברתיות. אחרי הכל, אין דבר המשתווה לסלפי עם גופה של נזיר מחייך.
 

נראה טוב יחסית לאדם מת. צילום: פייסבוק
נראה טוב יחסית לאדם מת. צילום: פייסבוק



על פי הדיווחים המקומיים, פיאן הוצא מארונו כדי שיהיה אפשר להלביש אותו בבגדים חדשים ונקיים. בהתאם למסורת המקומית, הוא יישאר במנזר עד ליום ה - 100 למותו, אז תיערך לו לוויה והוא ייקבר סופית. חסידיו האוהבים, משוכנעים שהוא נראה כמי שמת לפני ימים ספורים בלבד, לא לפני חודשיים. הם אף מתעקשים שעל פניו אכן מתנוסס חיוך. המצב בו נמצא, הם סוברים, מצביע על כך שהנזיר האהוב הגיע לנירוונה מושלמת. 




פיאן, במקור מקמבודיה, גר רוב חייו במנזר בתאילנד, ושימש מנהיג רוחני נערץ. למרות שמצבו טוב יחסית לגופה, חסידיו מתכננים להמשיך להתפלל עבורו עד ליום בו ייקבר. מי יודע, אולי ביום ה-100 הוא אף יצחק.