טיסות נחשבות לבטוחות יותר מרוב אמצעי התחבורה המוכרים לנו כיום. יחד עם זאת, גם במקומות הכי בטוחים יכולים להתרחש התרחישים הגרועים ביותר. יוכלו להעיד על כך צוות המטוס של חברת נורוויג'ן אייר, שנאלצו להסיט את המטוס ולבצע נחיתת חירום לאחר שהטייס חש ברע.



הטיסה הטראנס-אטלנטית בדיוק עשתה דרכה מפורט לודרדייל, פלורידה לקופנהגן, דנמרק, כאשר הנורא מכל קרה. על פי בדיווחים בכלי התקשורת, כשלוש שעות לאחר שהחלה הטיסה, צוות המטוס הודיע לנוסעים שהם מבצעים נחיתת חירום כיוון שאחד מחברי הצוות חש ברע. דוברות חברת התעופה הנורווגית אישרה בהמשך שמדובר בטייס בן 51, אך לא פירטה מה בדיוק אירע לו. למרבה המזל, שני טייסי המשנה המיומנים הסיטו את המטוס ממסלולו, והנחיתו אותו בבטחה בשדה התעופה שאנון, אירלנד. עם הגיעם, כבר חיכו להם במקום צוותי חירום רפואי שמיד פנו לטפל בטייס.



על פי אתר החדשות האירי intependent. ir, כל 266 הנוסעים וחברי הצוות הורדו מהמטוס וקיבלו שוברי ארוחות, בזמן שהמתינו לטיסה חלופית בשדה התעופה. זמן מה לאחר מכן, הטיסה חודשה לאחר שנמצא טייס חלופי. דובר של החברה מסר שהמטוס נחת בבטחה, והוסיף ש"שלומם וביטחונם של הנוסעים שלנו ואנשי הצוות היא בראש צוות העדיפויות שלנו, וההסטה נעשתה כאמצעי זהירות לאחר שהטייס חש ברע".

 
נאלצו לבצע נחיתת חירום כי הטייס חש ברע. צילום: דף הפייסבוק של נורוויג'ן אייר
נאלצו לבצע נחיתת חירום כי הטייס חש ברע. צילום: דף הפייסבוק של נורוויג'ן אייר


תרחיש מחריד נוסף נמנע ברגע האחרון לפני מספר שבועות בטיסה של חברת בריטיש אירוויייס, לאחר שהטייס הגיע שיכור לעבודה. האירוע המפחיד אירע זמן קצר לפני המראת הטיסה מלונדון למאוריציוס שבמזרח אפריקה, טיסה שאורכת לרוב כ-11 שעות. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הבריטיים, צוות המטוס, שחשש לחייהם של 300 הנוסעים ושאר חברי הצוות, התקשרו למשטרה לאחר שהריחו ריח של אלכוהול נודף מהטייס, זמן קצר לפני ההמראה. 
 
"שוטרים מיהרו למטוס ונכנסו ישר לתא הטייס. הטייס נעצר ונלקח משם", סיפר גורם מחברת התעופה לכלי התקשורת. הטייס, 49, ממערב לונדון, נעצר בנמל התעופה לונדון גטוויק, באשמת ניסיון להטיס מטוס תחת השפעת אלכוהול מעל הרמה המותרת בחוק. על פי ה-BBC, הטיסה בוטלה, והנוסעים הועלו חזרה למטוס בעיכוב של מעל שעתיים וחצי. 
 
"אנו לוקחים את הנושא במלוא הרצינות", סיפרה דוברת של בריטיש אירווייס. "אנו מתנצלים על העיכוב בפני לקוחותינו. המטוס נותר ליד השער עד שהטייס החלופי השלישי הצטרף לצוות הטיסה. הבטיחות של הלקוחות שלנו וצוות המטוס הוא תמיד בראש  סדר העדיפויות שלנו".