מי שאוהב בעלי חיים יודע עד כמה זה כואב כשחיית מחמד הולכת לעולמה. אומנם לרוב חיות מחמד כוללות כלבים וחתולים, אבל יש מי שמגדלים בעלי חיים פחות שגרתיים, אם כי לא פחות חמודים. יוכלו להעיד על כך בני משפחת סוורד, מבריאן, טקסס, שהתאבלו השבוע על פטירתה בטרם עת של תרנגולת המחמד האהובה שלהם.

כדי להביע את צערם ואהבתם כלפי התרנגולת "ביג מאמא", בני המשפחה החליטו לפרסם מודעת אבל בעיתון המקומי, The Eagle newspaper. סטפני סוורד, סיפרה איך היא, בעלה ג'ורג', ושני הבנים שלהם, ראו בביג מאמא כחלק מהמשפחה לכל דבר. במודעה המכובדת, גוללו את סיפור חייה של חיית המחמד שלהם, שלדבריהם הייתה התרנגולת האהובה עליהם ביותר. על "ביג מאמא", כך נכתב במודעה, שמעו מחבר של המשפחה ש"סיפר לנו על תרנגולת שעוקרה, וחיה בדירה ביוסטון ואז נלקחה לווטרינר להרדמה, לאחר שהמשפחה מעסה בה".

קיבלה הזדמנות שנייה. ביג מאמא, צילום: משפחת סוורד
קיבלה הזדמנות שנייה. ביג מאמא, צילום: משפחת סוורד


למרבה המזל, הווטרינר טוב הלב שכנע את הבעלים לוותר על הרעיון ולאפשר לו לתת אותה לאימוץ. הבעלים הסכימו, ומודעת אימוץ, הכוללת תמונה של ביג מאמא, יצאה לדרך והופצה באימייל. ברגע שבני משפחת סוורד ראו את תמונתה, בה היא נראתה "רזה, בתוך בית ומביטה בעצמה במראה", התאהבו בה מיד. "האם רצינו לתת לביג מאמא הזדמנות שנייה לחיות? בוודאי", כתבו. 
 

הודעת הפטירה של ביג מאמא, ז"ל. צילום: טוויטר
הודעת הפטירה של ביג מאמא, ז"ל. צילום: טוויטר



ביג מאמא אומצה בידי משפחת סוורד ב-2013, ונפטרה מוקדם יותר החודש. לדבריהם, לפני שהגיעה אליהם לא ידעה חייה של תרנגולת מה הם, ומעולם לא חיה במרחב הפתוח, בטבע, יחד עם תרנגולות נוספות. אך מיד עם הגעתה, השתלבה היטב בחיי החברה יחד עם שאר התרנגולות שלהם. היא הפכה שמחה ומלאת אהבת חיים. "נתגעגע אליה מאוד. תודה ביג מאמא, על שהיית חלק כה מיוחד מחיינו", כתבו.