לא רק בישראל, מסתבר שגם במדינות אחרות רבות בעולם, אנשים נוטים לחטוא במה שנקרא "Too Much Information". זה אולי לא נעים לשמוע, אבל לדבר על החיים האישיים שלכם בעבודה זה לעולם יהיה לא ראוי. זה אומנם חוקי לחלוטין, אך היו בטוחים שזב גורם לקולגות ולממונים שלכם לאי נוחות. לא רק זאת, ברוב המקרים זה גם עלול לגרום לכם להראות לא מקצועיים, ואנשים עשויים לתהות לגבי כשירותכם לעבודה.

בעוד יש הרבה נושאים שלא כדאי לדון עליהם בעבודה, יש נושאים מסוימים שנחשבים לא ראויים יותר מאחרים, כשאחד בולט מעל כולם. כך נמצא בסקר חדש של חברת insuranceQuotes.com, בו נשאלו 1,000 עובדים מארה"ב על הנושאים שהכי מפריע להם לשמוע מהקולגות או הממונים שלהם.

מתשובותיהם, הנושא שהפריע לרוב המשתתפים (71%) יותר מכל היה חיי המין של חבריהם לעבודה. אם יש לכם חבר הכי טוב בעבודה, זה כבר משהו אחר, אבל לדבר על כך בפרהסיה עם כלל העובדים יגרום לכם להראות רע. הנושא הזה, כמו שאר הנושאים ברשימה, עשוי להוציא אתכם בצורה שלילית, גם אם ניסיתם לעשות בדיוק ההפך.

סקס היה הנושא שהפריע לקולגות יותר מכל. צילום: אינגאימג
סקס היה הנושא שהפריע לקולגות יותר מכל. צילום: אינגאימג


מסיבה זו, לא מפתיע שמשתתפים גם ציינו שאינם רוצים לשמוע על הרגלי צריכת הסמים של הקולגות שלהם (69%), וגם דיבור על כמות האלכוהול ששתו בסוף השבוע האחרון. נושאים נוספים שהפריעו היו רכילות על קולגות (57%), באופן לא מפתיע. זה מסתמך על כך שאנשים שמדברים רעות על אחרים, או מתלוננים, באופן כללי, נתפסים לרוב באורח שלילי יותר. דיון על משכורות (42%) נמצא גם הוא כנושא שהפריע למשתתפים, עם כי בארץ נוטים לדבר עליו יותר מאשר במדינות אחרות בעולם. 
 
למרבה האבסורד, למרות שהם מטרידים, הנושאים הללו הם גם אלו שמדברים עליהם יותר מכל, לצד נושאים נפיצים אחרים. מסקרים קודמים, נושאים אלו נמצאו גם כן כמרגיזים ביותר, לצד דיבור על פוליטיקה, דת וצרות במשפחה (עם הילדים או בני הזוג). האחרון, טוענים המומחים, גורם לעובדים סביבכם ולממונים עליכם לתהות האם הבעיות המשפחתיות שלכם פוגעות בכשירות שלכם כעובדים, וכן גורם לכם להראות פחות סמכותיים. הדבר נכון גם לגבי דיבור על צריכת סמים או בעיות רפואיות. לכן, עדיף לדבר על הנושאים הללו כמה שפחות, אם בכלל.

באשר לדיבור על דת ופוליטיקה - מדובר בנושאים נפיצים, שעלולים לגרום לסכסוכים וריבים ביניכם לבין הקולגות שלכם. אם אתם מעוניינים לשמור על סביבת עבודה נעימה, בה תוכלו לעבוד בשקט ובמקצועיות, עדיף לשים את הדעות שלכם בצד, ולדון בהם עם חברים או כל אדם אחר.