כמעט אין יום שעובר בו הנשיא טראמפ לא עושה משהו שמרגיז את הציבור האמריקאי, וכן אזרחים מרחבי העולם. הפעם, משלמי המסים מאמריקה צפויים לרתוח מזעם כשישמעו על הרכישה החדשה והיקרה שלו. על פי דיווחים בארה"ב, טראמפ אישר תקציב לרכישת מקררים למטוס האייר פורס 1, בשווי של לא פחות מ-24 מיליון דולרים. על השדרוג הזה אחראית חברת בואינג, שעמלה קשות על שאר השדרוגים הרבים במטוס מאז נבחר טראמפ לתפקיד.



על פי חדשות defenseone, גורמים בכירים כבר מיהרו להגן על ההוצאה הגרנדיוזית, והסבירו כי המקררים הנוכחיים במטוס מיושנים ואינם תואמים את צורכי הנשיא וצוותו. ההצדקה למחיר, כך עולה מהדיווחים, היא שחלקי המקררים עדינים מאוד, וכן מיוצרים באופן ייחודי עבור המטוס ולא נועדו לשיווק מסחרי. "זה לא עניין קבלני, זה עניין של צורך", הסביר ריצ'ארד אבולפיה, סגן הנשיא בחברת הייעוץ Teal Group. "זה לא גורם לאנשים להתעשר". הוא הוסיף כי לא מדובר במחיר מופקע שביקשה בואינג, אלא בדרישות מאוד ספציפיות וייחודיות מצד משרד ההגנה האמריקאי.



מטוס יקר לתחזוק. אייר פורסט 1 בביקור טראמפ בישראל. צילום: אבשלום ששוני
מטוס יקר לתחזוק. אייר פורסט 1 בביקור טראמפ בישראל. צילום: אבשלום ששוני



המקררים הענקיים אינם המקררים הסטנדרטים לשימוש ביתי, וצריכים להכיל כמות מזון שתספיק לצוות ולנוסעים במשך שבועות. סך הכל, אמורים להיות בהם בכל עת 3,000 מנות, כך שלא יהיה צורך למלא אותם מחדש במשך תקופה ארוכה. המקררים צפויים להיות מוכנים ומותקנים באייר פורס 1 לקראת חודש אוקטובר. זו אומנם נראית כהוצאה פזרנית של טראמפ, אך הוא כבר הביע בעבר ביקורת על התחזוקה היקרה מפז של המטוס הנשיאותי.