גם מי שמגדיר את חיי המין שלו כמעולים, וודאי מצא עצמו בשלב כזה או אחר בחייו תוהה כיצד אפשר לשפר אותם, אם בכלל. הבשורות הטובות הן שזה לחלוטין אפשרי, ותלוי רבות במה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו. זה לא סוד שלמזונות שאנו אוכלים יש השפעה על מצב הרוח שלנו, רמת הערנות ועל הבריאות שלנו. אך קל לשכוח שאוכל גם משחק תפקיד משמעותי בכל הקשור לחיי המין שלנו. אז מה כדאי לאכול כדי להכניס אנרגיות לחדר המיטות? אספנו עבורכם מאכלים סקסיים נבחרים עבור סקס מדהים.


 1. צ'ילי חריף

אומנם לא נהוג לראותו ככזה, אבל לפלפל חריף מגיע מקום של כבוד כמשפר חיי המין האולטימטיבי. המאכל הלוהט מכיל כמות רבה של קפסאיצין, אותו מרכיב במאכלים חריפים שאחראי על העלאת טמפרטורת הגוף, האצת הדופק והזעה - ובכך מתחקה בעצם אחר התהליך שמתרחש בעת ריגוש מיני.
בנוסף לכך, הוא גורם לגירוי קצות העצבים, ובכך מעודד ייצור אנדורפינים, ההורמון שגורם לנו להרגיש טוב ול"היי טבעי", ובעל תפקיד חשוב בנאה המינית.
 

2 בשר

למרות שזה הפך אופנתי לצאת נגד אכילת בשר, יש לו לא מעט יתרונות בריאותיים, בעיקר כשזה קשור לחיי המין שלנו. לאחרונה אף  יצא מחקר לפיו אוכלי בשר עושים יותר סקס, ויש לכך סיבה הגיונית למדי. בשר ככלל, בייחוד בשר עוף ובשר בקר, מכילים חומצות אמינו כמו קרניטין וארגנין, שמשפרות את זרימת הדם לאזורים החיוניים לסקס, גם אצל גברים וגם אצל נשים. כמו כן, אותם מרכיבים עוזרים לשמור על תשוקה ועוררות מינית למשך זמן רב יותר.

3 יין אדום

סגולותיו של היין האדום כמרכיב חובה ברומנטיקה כבר ידועות. מעבר לכך, על פי מחקר שהתפרסם בthe ­Journal of Sexual Medicine, נמצא שכוס עד שתי כוסות יין מעלים את התשוקה המינית, בעיקר בקרב נשים. יין אדום מכיל כמות מכובדת של קוורצטין - נוגד חמצון בעל השפעה אנטי דלקתית חזקה. ככזה, הוא עוזר למנוע הסמכת דם ויצירת קרישים, בכך שהוא מונע מהכולסטרול להצטבר על דפנות כלי הדם. כך, הוא מאפשר זרימת דם טובה ובריאה, והדם יכול לזרום בחופשיות לאיברים חיוניים. 
 
יין אדום הוא גם רומנטי וגם בריא. צילום: אינגאימג
יין אדום הוא גם רומנטי וגם בריא. צילום: אינגאימג

 

4. שוקולד מריר

מעבר לכך שהוא טעים, הוא גם עשיר בקקאו (לרוב 70%). על פי מחקר שנערך בנושא, אותו מרכיב שעושה את השוקולד לכה בריא וטעים מכיל פנתילאמין, שמסייע בשחרור אנדרופינים, בתהליך שזהה לזה שמתרחש בזמן סקס. מחקר אחר אף מצא שהאפקט שלו דומה לזה שמתרחש לאחר נשיקה. בנוסף, השוקולד המריר כבר הוכח מזמן כמשפר מצב רוח על ידי העלאת רמות הסרוטונין במוח. כל זאת ועוד, הוא עשיר במגנזיום ומכיל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון, וכך עוזר לשמור על פעילות לבבית תקינה וזרימת דם טובה.

טעים ומעורר תשוקה. צילום: אינגאימג
טעים ומעורר תשוקה. צילום: אינגאימג

 

5. דגים

דגים ככלל נחשבים למאכל בריא מאוד וטעים, והסגולות שלהם הן אדירות. בייחוד דגי מים מתוקים, כמו סלמון, אשר מכילים כמות מכובדת של חומצות שומן אומגה 3. חומצות אלו עוזרות לשמור על בריאות הלב ומונעות הצטברות של ריבוד (פלאק) בעורקים. המשמעות של זה היא זרימת דם טובה וחופשית, וכן חשק המיני יציב. מעבר לכך, אותן חומצות משפרות את תפקוד מערכת העצבים, ומעלות את רמות הדופמין במוח, מה שעוזר לעוררות המינית.

6. אוכמניות

 

אומנם בארץ הן פחות נפוצות אך לאט לאט הן צוברות פופולריות, והבשורות הטובות הן, שהן טובות גם כשהן קפואות (במידה ולא מצאתם אוכמניות טריות). האוכמניות נחשבות לאחד המאכלים המומלצים ביותר לשיפור הזקפה. בזכות התרכובות הרבות שבהן, הן מסייעות בהרפיית השרירים סביב כלי הדם באיבר המין, ובכך משפרות את זרימת הדם למקום. כמו כן, יש בהן כמות גדולה של סיבים תזונתיים, שמסייעים בין היתר בהורדת הכולסטרול. 


אוכמניות מסייעות להרפיית השרירים סביב כלי הדם. צילום: אינגאימג
אוכמניות מסייעות להרפיית השרירים סביב כלי הדם. צילום: אינגאימג

 

7. אגוזים

אגוזים ככלל, בעיקר אגוזי קשיו מכילים מגוון רחב של שמנים, חלבון צמחי ומינרלים, ביניהם כמות גדולה מגנזיום. כל אלו עוזרים למנוע מחלות לב, להרגיע את העצבים, לחזק עצמות ודפנות של כלי דם, וכן מסייעים בשמירה על מצב רוח מרומם. בנוסף לכך, בייחוד אגוזי ברזיל, משתמשים מקור מצוין לסלניום, שהוא נוגד חמצון ששומר על ייצור תקין של על תאי הזרע. גם אגוזי מלך, בוטנים וגרעיני חמניות מסייעים בכך, כיוון שהם מכילים את חומצת האמינו ארגנין. חומצה זו מסייעת רבות בהרגעת השרירים סביב כלי הדם, בין היתר אלו סביב איבר המין, וכך מאפשרת זרימת דם מוגברת לאזור.