גם נשים וגם גברים נבוכים לדבר על נושאים מסוימים, כשאחד הבולטים שבהם הוא אוננות. הבעיה בכך שהנושא נחשב לטאבו, היא שאף אחד לא מדבר על דרכים בטוחות לעשות זאת ועל הדרכים שיכולות להעלות לכם בחייכם. יש הרבה שיטות לא בטוחות לעינוג עצמי, אך זו שנחשבת כמסוכנת ביותר היא חנק אוטו אירוטי. מדובר בשיטה בה משתמשים גם בסקס וגם באוננות, בה אדם חונק את בן הזוג שלו או את עצמו, כדי להגיע לסיפוק מיני. אומנם האקט הזה חוקי לחלוטין, אבל הוא נחשב לאחד הקיצוניים והמסוכנים ביותר בתחום ה-BDSM, בשל מקרי המוות שנגרמים כתוצאה ממנו. 



כך למשל, בגרמניה בלבד, ידוע על בין 80 ל-100 מקרי מוות בשנה כתוצאה מחנק אוטו ארוטי, כאשר רוב הקורבנות הם גברים. במדינות אחרות בעולם הנתונים דומים, אך ככלל, המומחים מעריכים שהמספרים גבוהים יותר ואינם מדווחים. ד"ר יאראלד ווס, רופא משפטי מברנדנבורג, גרמניה, מעריך שאחד עד שניים מכל מיליון גברים נהרגים בשל שיטה זו בשנה, וכן שיטות מסוכנות נוספות כמו למשל מכות חשמל.



יחד עם זאת, דר ווס, כרבים כמותו, טוען שמקרים רבים לא נחשפים, בשל מספר סיבות. בדרך כלל, כשקרובי משפחה או בני זוג מוצאים את יקירם ללא רוח חיים במצב מביך כזה, הם ינסו להסתיר ראיות ולסדר את סצנת המוות מחדש. כמו כן, יש מקרים שלא מגיעים לידי בדיקה משפטית, בעיקר כשהמשטרה קובעת שמדובר בתאונה. למשל, אם מוצאים את הקורבן עירום ולידו חומר פורנוגרפי ועוד סימנים מפלילים, יהיה די ברור שלא מדובר במוות כתוצאה ממעשה פלילי. "מספר המקרים הלא מדווחים הוא גבוה מאוד, מה שנחשב למאוד נדיר בתחום הרפואה המשפטית", הסביר ד"ר ווס לחדשות בגרמנית Bild. לדבריו, במשך 30 שנות הקריירה שלו ראה רק חמישה מקרים של מוות כתוצאה מהאקט הזה.



 
רבים מסתכנים במבוכה, פציעה ומוות בשביל סיפוק מיני. צילום: אינגאימג
רבים מסתכנים במבוכה, פציעה ומוות בשביל סיפוק מיני. צילום: אינגאימג


הבעיה בשיטת אוננות זו, טוען ווס, היא שרבים נוטים להמעיט מערך הסכנה הטמונה בה. בעוד אנשים חושבים על הסיפוק שהאקט ייתן להם, הם לא חושבים על כך שהם עלולים למות למשל מדום לב או נזק מוחי כתוצאה מכך. כמו כן, רבים לא יודעים שהגעה למצב של חוסר הכרה כתוצאה מחנק אירוטי קורה במהירות רבה מאוד. "אם למשל לוחצים על שני העורקים התרדמניים (שמספקים דם לראשו ולצוואר), אפשר לאבד הכרה תוך מקסימום 30 שניות", הסביר ווס. למרות ששיטות אוננות אלו נפוצות בקרב שני המינים, רוב הקורבנות שלהן הם גברים. לטענתו של ווס זה קורה מפני שנשים נוטות להיות זהירות יותר כשמדובר בשיטות אלו. עם זאת, גם נשים וגם גברים שמשתמשים בשיטת החנק הזו, בסופו של דבר מסכנים עצמם במבוכה, פציעה או מוות, על מנת להגיע לאופוריה מינית.