אומרים שחשוב להיות שונה ומיוחד, ושהתבלטות עוזרת להצליח בתחומים רבים בחיים. אבל לפעמים לא להיות כמו כולם יכול דווקא להיות דבר שלילי, ולגבות מחיר כבד. תוכל ודאי להעיד על כך צעירה בת 21 מהודו, שחייה קשים במיוחד בגלל תסמונת נדירה בה היא לוקה. הצעירה, גיטה, ממחוז סהרה, סובלת מתסמונת ששמה המטוהידרוזיס (Hematohidrosis), שפוגעת באחד מכל עשרה מיליון אנשים באוכלוסיה.



התסמונת גורמת לסובלים ממנה לדמם מפתחים קטנים בעור, בשל דליפה של כלי דם המקיפים את בלוטות הזיעה והדמעות. הדימום המטריד מתרחש בעיקר בשינה, בזמן פעילות גופנית או במצב של לחץ נפשי, ואורך מספר דקות. במקרה של גיטה, הבעיה הרפואית הזו הרסה לה את החיים. על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, לאחר שמצבה החמיר בשנה שעברה, בעלה החל לטעון שהיא מכשפה ועזב אותה.


 
הבעל חשב שהיא מכשפה ועזב אותה. גיטה, דרך יוטיוב
הבעל חשב שהיא מכשפה ועזב אותה. גיטה, דרך יוטיוב


אם לא די בכך, אביה של גיטה סיפר שכל חלומותיו עבור בתו, לה יש תואר ראשון, התמוגגו בשל מצבה שמחמיר מיום להיום. הוא הוסיף שדם החל לצאת גם ממקומות נוספים מגופה ושהוא ואישתו חשים חסרי אונים ומפוחדים נוכח מצבה. 
 

הדימום חל לרוב בשל מצבי לחץ נפשי. צילום: יוטיוב
הדימום חל לרוב בשל מצבי לחץ נפשי. צילום: יוטיוב



אולי אחת מנקודות האור במקרה זה, היא שלמרות שהגיטה מדממת מספר פעמים ביום, בדיקות הדם שלה תקינות לחלוטין. רופאיה העידו כי אין לה בעיה של קרישת דם וכן שספירת הדם שלה תקינה.