למרות שאנו חיים בתקופה צינית וחומרנית, אהבה אמיתית ורומנטיקה עדיין קיימות בקרב זוגות רבים. יוכל להעיד על כך גבר מאלבקרקי, ניו מקסיקו, שממשיך במסורת רומנטית עבור אשתו, בעוד מחלה חשוכת מרפא גורמת לה לשכוח הכל. במשך כמעט ארבעה עשורים, רון קריימר העניק לאשתו דונה את אותה קופסת שוקולדים בחג הכי רומנטי בשנה. המסורת הזו החלה עוד בפעם הראשונה שחגגו את הוולנטיינ'ס (יום האהבה) יחד, לפני שנים רבות.



השניים נפגשו ממש במקרה ב-1979, כשרון דפק על דלתה של דונה כשעבד כסוכן ביטוח. הם מיד התאהבו והפכו לזוג, וכאשר חל החג הרומנטי רון שאל את דונה מה תרצה כמתנה. בקשתה הייתה צנועה, היא רצתה רק קופסת שוקולדים מרירים של חברה בשם Buffett’s Candies. מאחר שנאמר לרון שאם ישמור את הקופסה יוכל למלא אותה שוב ושוב ולהיות מחויב רק על השוקולד, דונה מקבלת כל שנה את אותה קופסה. כמובן עם שוקולדים חדשים בכל פעם.


koat הקופסה הוותיקה ששרדה ארבעה עשורים. תמונה: דרך דף הפייסבוק של
koat הקופסה הוותיקה ששרדה ארבעה עשורים. תמונה: דרך דף הפייסבוק של


רון התעקש להמשיך במסורת הרומנטית הזו גם לאחר שאשתו אובחנה כחולה בדמנציה (שיטיון) ב-214. מאז אובחנה, מצבה המנטלי והקוגניטיבי של דונה התדרדר במהירות רבה, ושנה בלבד לאחר מכן נאלצה לעבור לבית אבות. "היא לא יכל לכתוב, לדבר, ללכת לשירותים, היא לא יכלה לעשות שום דבר בעצמה", סיפר רון לחדשות KOAT. "היא עברה לבית אבות באוגוסט 2015, וזה היה ככל הנראה היום העצוב ביותר בחיי". 

koat השוקולדים שדונה מקבלת כל שנה  בחג הכי רומנטי. צילום
koat השוקולדים שדונה מקבלת כל שנה בחג הכי רומנטי. צילום


הבעל המסור והאוהב יודע שהזיכרון של דונה ימשיך להתדרדר עוד ועוד, ולכן רוצה לנצור כל רגע שעוד נותר להם יחד, עד שהיא תשכח אותו לחלוטין. "היא הולכת לשכוח מי אני", אמר רון. "אז אני משתדל ליהנות מכל רגע איתה בעודה זוכרת אותי". בשלב זה דונה עדיין זוכרת את רון, וסיפרה שהיא מרגישה ברת מזל על שיש לה בעל כה אוהב ומתחשב.

koat: רון מעניק לדונה את השוקולדים שהכי כל כך אוהבת. צילום
koat: רון מעניק לדונה את השוקולדים שהכי כל כך אוהבת. צילום