זה לא יפתיע אף אחד אם נגיד שבחיים צריך איזון בין עבודה לחיים הפרטיים, ומידי פעם חשוב לקחת הפסקה מכל המחויבויות שלנו ולצאת לחופשה. זה אומנם נשמע מובן מאליו, אך למרות זאת רבים מאיתנו לא מנצלים את ימי החופשה שלהם בעבודה. כתוצאה מכך שאתם עובדים ללא הרף, אתם מתישים את הגוף ואת הנפש שלכם, חולים יותר, פחות פרודוקטיביים ובאופן כללי מאוד עייפים. עדיין לא בטוחים שאתם צריכים חופש? בדקו את עצמכם לפי הרשימה הבאה ותגלו.

1. אתם מרגישים מדוכדכים

קודם כל, חשוב לזהות אם מדובר במצב רוח רע שמקורו בשחיקה או במשהו עמוק יותר. אם הגעתם למסקנה שזה נובע מכך שאתם לא נחים, החלו לתכנן את החופשה הבאה שלכם. מחקרים שנערכו בנושא מצאו שכבר בשלב התכנון אנשים מתחילים להרגיש טוב יותר (בתנאי שאתם גם יוצאים לחופשה שתכננתם כמובן). בנוסף לכך, מחקר של האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה מצא שחופשות הן חיוניות להפחתת מתחים ולחץ, מאחר והן מוציאות אנשים מסביבתם הטבעית ומהשגרה, שנקשרו זה מכבר כמקור רב לסטרס.

2. אתם משועממים מהשגרה

מי לא מכיר את ההרגשה הזו שהימים מתערבבים זה בזה, ואתם יכולים כבר לחזות את יום המחרת במלואו. נכון, גם בעבודות המגניבות ביותר יש רגעים מתים, אבל כשכל רגע הוא בלתי נסבל, זה מעיד על צורך לקחת הפסקה. קפיצה קטנה לנופש בארץ או בחו"ל תמלא אתכם בכוחות ורעיונות חדשים שיעזרו לכם לשנות דברים בעבודה, כדי שיהיה לכם יותר מעניין. לפחות עד החופשה הבאה.

צאו מהשגרה, תתרעננו ותחזרו עם כוחות מחודשים. צילום: אינגאימג
צאו מהשגרה, תתרעננו ותחזרו עם כוחות מחודשים. צילום: אינגאימג

 

3. אתם לא מצליחים לישון

מחקרים רבים בנושא כבר מצאו קשר הדוק בין לחץ בעבודה לבין בעיות שינה. אם אתם לא נרדמים או מתעוררים בלילות ללא הרף, ודאי תחשבו שלפתור את מה שמטריד אתכם יעזור. אך בפועל, דווקא להתרחק ממקור הבעיה יגרום לכם להיות רגועים יותר, לחשוב בבהירות וכך למצוא את הפתרונות הדרושים. כמובן מעל לכל, זה יוכל להסדיר את השינה שלכם, והרי בעיות שינה בעצמן הן מקור לא קטן למתחים. לבד או עם חברים, בארץ או בחו"ל, בטיסה או בהפלגה- העיקר הוא לקחת הפסקה מהכל ולבלות.
 
חופשה תעזור לכם להסדיר את הרגלי השינה. צילום: אינגאימג
חופשה תעזור לכם להסדיר את הרגלי השינה. צילום: אינגאימג

4. אתם לא זוכרים מתי הייתה החופשה האחרונה שלכם

רבים מתעקשים לא לצאת לחופשה, מתוך פחד לפספס משהו חשוב או לצאת מהתחרות מול הקולגות. האבסורד הוא שכתוצאה מכך אתם לא נותנים למוח שלכם אפשרות לנוח ופוגעים בפרודוקטיביות שלכם, כך שאתם אומנם נוכחים בעבודה אבל לא כל כך מועילים. מעבר לכך שחופשה תעזור למוח שלכם לנוח, לאחר שתשובו ממנה היא תלווה אתכם ותיתן לכם תקווה עבור העתיד (לחופשה הבאה למשל).   
 
צאו לחופש כדי שתוכלו לתכנן כבר את החופשה הבאה. צילום: אינגאימג
צאו לחופש כדי שתוכלו לתכנן כבר את החופשה הבאה. צילום: אינגאימג

5. אתם מפנטזים על חופשה

סביר להניח שמי שלא נולד למשפחת טראמפ או קרדשיאן לא יוכל לנפוש כל השנה, אבל מידי פעם זה לחלוטין אפשרי ובר ביצוע. בין אם זה בחו"ל או בארץ, אתם חייבים את זה לעצמכם, זה ישפר את הבריאות הנפשית והפיזית שלכם ויחזיר אתכם לעבודה מפוקסים. אם אתם חולמים בהקיץ על חופש ולא מצליחים להתרכז יש לכך סיבה ואת הפתרון לזה אתם כבר יודעים.