רוב האנשים חולמים על זכייה בלוטו, עזיבת העבודה ויציאה לחופשה אינסופית. הם בטוחים שזכייה תשפר את חייהם מקצה לקצה, אבל בפועל הם עלולים למצוא את עצמם במצב גרוע יותר בעקבותיה. יוכל להעיד על כך גבר מסקוטלנד שטוען שהזכייה בלוטו הרסה את חייו לחלוטין, והוא לא יודע איך לצאת מהמצב אליו נקלע.



דניאל מילר, 63, הצליח להוציא את 80,000 הליש"ט (כ-112,139 דולר) בהם זכה תוך שבועות ספורים בלבד: "נתתי הכל לשתי בניי ובתי, שילמתי על שתי חופשות משפחתיות, שיפצתי את הבית וקניתי בגדים לי ולאשתי", הסביר ל-DaiLyRecord. הוא זכה בסכום הגדול בספטמבר, ולאחר שהכסף נגמר בדצמבר, קיבל טלפון ממשרד העבודה והרווחה שמסרו לו בשורות קשות. הם הסבירו למילר, בעל מוגבלות, שהם מבטלים לו את קצבת הנכות וכל ההטבות הנלוות עליהן הסתמך עד כה. "לא ידעתי שאני צריך לספר להם על הזכייה, וכעת הם ביטלו את הקצבה שלי. ההכנסה היחידה שיש לי היא הפנסיה", הסביר מילר. "זה סיוט. אני לא יודע מה לעשות או למי לפנות".



למרות שמצבו הכלכלי חזר לזה שלפני הזכייה, במשרד הסבירו לו שהוא כבר לא נחשב למועמד מתאים לקבלת הבטחת הכנסה, הטבה בתשלום דיור והפחתת מיסים. כעת, את מעט כספי הפנסיה שהוא ואשתו מקבלים הם מוציאים על מיסים, שכר דירה וחשמל, ולא נותר להם כסף לשום דבר אחר. לדבריו, הרגיש בעקבות הזכייה ש"אנחנו זוכים בקצת מזל ופתאום אנחנו נענשים על זה". 

 
נותר חסר כל לאחר הזכייה. דניאל מילר
נותר חסר כל לאחר הזכייה. דניאל מילר


מילר מצטרף אל זוכים נוספים בלוטו שעברו חוויה דומה לשלו. ב-2014, אדם בשם ג'ורג' גראנט מבריטניה שגם סובל ממוגבלות, סיפר על החרטה על זכייתו ב-20,000 ליש"ט. גראנט, 54, הוציא את הסכום על חופשה אחת, ולאחר מכן התבשר לו שחלק מהקצבה שלו קוצצה. בזמנו הוא אמר: "הלוואי ולא הייתי זוכה בלוטו מעולם, זה גרם לי להמון בעיות. אני לא אקנה יותר כרטיסי לוטו".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר אותה עת שאנשים שמקבלים קצבאות צריכים לדווח על כל שינוי, כולל עלייה או ירידה בהכנסה, שינויים בפנסיה, חיסכון, השקעות או רכוש או כל שינוי אחר: "זה חשוב מאוד שאנשים ידווחו לנו כל שינוי בהנסות שלהם כך שיקבלו את התמיכה המתאימה".