יש להניח כי את בדיקת ה־CT שעבר בחודש שעבר תושב חיפה בבית חולים אלישע בעיר הוא לא ישכח במהרה. הגבר, בשנות ה־40 לחייו, נשלח על ידי רופאו לבצע את הצילום בשל חשש לאבנים בכיס המרה. כעבור כמה ימים הוא קיבל את מכתב הפענוח של התוצאות ונדהם למקרא המילים "הרחם והשחלות נכרתו". יצוין כי על המכתב היה חתום פרופ' מומחה לרדיולוגיה אבחנתית. 
 
בשיחה שערכו הגבר עם אנשי בית החולים, הוא דרש לדעת את פשר האבחנה יוצאת הדופן הזו, ובתגובה נענה על ידי אחת המזכירות: "אתה מבולבל אדוני. זה לא מה שכתוב". מאוחר יותר נאמר לתושב העיר ולבנו כי בית החולים יערוך בדיקה וייצור עמו קשר. לדברי השניים, עד היום הם מחכים לשיחת ההבהרה המיוחלת. 
 
רופא המשפחה של המטופל ניסה להרגיעו והסביר לו כי ככל הנראה מדובר בטעות, והוא אף קיבל פענוח חדש מבית החולים, ובו נמחקה השורה הבעייתית. למרות זאת פנו האיש ובנו לעו"ד סאמי אוב ורדה, מומחה לרשלנות רפואית, והתייעצו עמו בצעדים שאפשר לנקוט במקרה כזה. "זה חמור מאוד", אמר בנו של הגבר בכעס, "לכל הפחות, בבית החולים היו צריכים להתקשר אל אבי ולהתנצל. הם אומנם שלחו אלינו מסמך מתוקן, אבל לא הודו שעשו טעות".

המטופל עם עו"ד אבו ורדה. צילום: יונתן הללי
המטופל עם עו"ד אבו ורדה. צילום: יונתן הללי


אביו מסביר כי לאחר שקיבל את הפענוח התמוה, הוא לא הצליח להירדם במשך כמה לילות: "הייתי צריך לקחת כמות גדולה יותר של קנאביס רפואי, שאותו אני צורך בשל בריאותי, רק כדי להירגע. הייתי נורא לחוץ כשראיתי את הפענוח הראשון. פשוט לא הבנתי אם משהו יוצא דופן התרחש בגופי". בתגובה לדברים, מסר יבגני גורבצ'וב, מנהל  איכות ובטיחות של בית החולים אלישע: "ראשית, אני מתנצל על המקרה. אנו נתחקר את האירוע כולו. מדובר בימים הראשונים של פתיחת מכון הדימות, והיה לחץ. אני אדבר עם האיש, כי מגיעה לו התנצלות".