גם כיום, במאה ה-21 אנשים עדיין מאמינים באמונות טפלות ושום הסבר מדעי לא ישכנע אותם אחרת. כך למשל רבים עדיין משוכנעים שאסור לפתוח מטרייה בתוך בית, שצריך לנקוש על עץ כשאומרים דברים מסוימים ושחובה לירוק כשרואים חתול שחור. אבל זה עוד יחסית מתון לעומת מה שעושים בימים אלו תושבים בכפר במחוז נאחון פאנום בתאילנד, לאחר שהשתכנעו שרוח רפאים אחראית לטרגדיות שפקדו אותם.



כאשר חמישה גברים בריאים בכפר מתו בשנתם בזה אחר זה בשבועות האחרונים, התושבים הגיעו למסקנה שזה מעשה ידיה של רוח זדונית של אלמנה שהגיעה כדי לנקום. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בתאילנד, התושבים בכפר הקטן, בו יש בסך הכל 90 איש, מאמינים שהרוח מפתה את הגברים בשנתם ולוקחת את נשמתם לעולם הבא. על מנת לדאוג שזה לא יקרה, נשות הכפר מכריחות את הבעלים שלהן להתלבש בבגדי נשים ולהתאפר לפני שהם הולכים לישון. המחשבה שעומדת מאחורי זה היא שהרוח תתבלבל ותחשוב שהם נשים ותחוס על חייהם.


 
משפחות שמו דחלילים עם איברי מין ענקיים מחוץ לביתם, כדי להבריח את הרוח הרעה.
משפחות שמו דחלילים עם איברי מין ענקיים מחוץ לביתם, כדי להבריח את הרוח הרעה.


בנוסף לפעולה זו, משפחות גם הציבו מחוץ לביתן דחלילים לבושים בבגדי גברים, עם איברי מין ענקיים של כ-80 סנטימטרים. חלק אף צבעו את קצוות האיברים באדום וכתבו על הדחלילים ש"כאן אין גברים". התקווה שלהם היא שהרוח הרעה תיבהל מגודל האיבר ותתרחק מהבתים, או במקרה הגרוע ביותר היא תתרשם מהדחלילים ותראה בהם מטרה לפיתוי, במקום הגברים.
 
אחת מתושבות הכפר, נונג איו, 68, סיפרה שכולם פוחדים מהרוח והשמועות שהגיעו מכפרים סמוכים על מקרים דומים בהחלט לא עוזרות. "אף אחד לא יודע למה זה קורה, זקני הכפר פוחדים שהצעירים יהיו הבאים בתור. אנו עלולים להישאר בלי גברים", הסבירה איו. תושבת נוספת, פחאתידה וואי, 36, הסבירה: "זה החל במותם של שני גברים בשנות ה-40 לחייהם שהיו חזקים פיזית. הם התקלחו והלכו לישון, ויקיריהם מצאו אותם מתים בבוקר. כעת בני פוחד שאביו ימות". על הפעולות שנקטו אמרה ש"אנחנו מתנחמים באמצעות אמונותינו".

 
אחד הדחלילים הפליים שנועדו להפחיד את רוח האלמנה. צילום מסך
אחד הדחלילים הפליים שנועדו להפחיד את רוח האלמנה. צילום מסך


מאז הוצבו הדחלילים והגברים לבשו בגדי נשים אף גבר בכפר לא מת. מכאן קל להבין למה התושבים משוכנעים שאלו הדברים שהצילו את חיי הגברים. "אני מאמין שרוחה של אלמנה גורמת לגברים למות", סיפר תושב אחר בכפר בשם ג'וני, 53. "איברי המין הגדולים של הדחלילים נועדו לאיים על הרוח. כשהיא תגיע היא לא תעז לעבור אותם ולהיכנס, וכך הגברים יהיו בטוחים".