בכל הקשור לסקס, אין ספק ששני המינים נהנים ממנו, גם אם הם לא מסתכלים עליו באותה דרך. כך למשל גם נשים אוהבות סטוצים אבל הן צריכות שיתקיימו שני תנאים כדי לא להתחרט על זה בבוקר שאחרי: הידיעה שהן אלו שיזמו את הסקס, ושהוא היה מדהים. אל המסקנות האלו הגיעו פסיכולוגים מהאוניברסיטה הנורווגית למדע וטכנולוגיה, במהלך מחקר בו בדקו למה אנשים ובעיקר נשים מתחרטים על סטוצים.

במהלך המחקר, שפורסם ב- the journal Personality and Individual Differences, החוקרים שאלו 763 גברים ונשים על חיי המין המזדמנים שלהם, תוך התמקדות בפעם האחרונה שהיה להם סטוץ. הם גילו שנשים נטו להתחרט יותר מגברים על כניסה למיטה בשלב מוקדם מידי ,בעוד גברים התחרטו על כך שלא ניצלו את ההזדמנות וויתרו על מין מזדמן. כמו כן, לנשים היה חשוב יותר להיות היוזמות, כשהכוונה היא שהסקס נעשה מתוך רצון מלא שלהן ולא מתוך לחץ של הגבר. לגברים לעומתן לא ממש אכפת מי יוזם את הסקס.

גם נשים אוהבות סטוצים, אבל יש להן ציפיות. צילום: אינגאימג
גם נשים אוהבות סטוצים, אבל יש להן ציפיות. צילום: אינגאימג
לטענתו של ד"ר לייף אדוארד אוטסן קנייר, שעמד בראש המחקר, יש היגיון לכך שנשים חוששות מסטוצים יותר מגברים, וזה קשור לדרך בה היה עליהן להתמודד עם תוצאותיהם בעבר: "לנשים בעבר היה יותר מה להפסיד מסקס לא מחייב; אם הן היו נכנסות להריון הגבר היה יכול לצאת מזה בלי להיפגע כלל בעוד היא הייתה נאלצת לגדל את הילד".

אבל גם כיום "נשים חוששות יותר מגברים בשל הריונות, מחלות מין והמוניטין שלהן". מעבר לכך, הן גם נוטות פחות מגברים להגיע לאורגזמה מסקס מזדמן. זו גם הסיבה בגללה גברים בדרך כלל לא מרגישים אשמה או בושה לאחר סטוץ. "הדאגה הזו של הנשים יחד עם סיפוק מיני נמוך יותר מסביר למה נשים נוטות יותר להתחרט על סטוצים", הסביר קנייר. בשל הסיבות הללו, זה לא מפתיע שקרוב למחצית מהנשים אמרו שהן התחרטו על סטוץ לעומת שליש מהגברים. 

הנשים שלא התחרטו על הסטוץ, הסביר מחבר נוסף במחקר, פרופסור דייויד באס מאוניברסיטת טקסס, הן בדרך כלל בעלות שתי תכונות: "ראשית, יש יותר סיכוי שתהיה להן הסתכלות בריאה יותר על סקס מבחינה פסיכולוגית, הן גם יחושו נוח יותר עם המיניות שלהן. שנית, נשים שיוזמות סקס יודעות שיש להן בחירה מקסימלית לגבי עם מי בדיוק הן יעשו סקס". על כך הוסיף קנייר ש"זה אומר שהן יכולות לבחור בני זוג שנראים טוב יותר עבור הסקס: המשותף לגברים ונשים הוא, ששניהם יתחרטו אם יחושו גועל לאחר הסטוץ - מהאקט עצמו, מההיגיינה של בן הזוג או בגלל שמדובר בבגידה".