אם ההתמכרות שלנו לסמארטפונים לימדה אותנו משהו, הוא שאף אחד לא חסין מפני התופעה וששימוש ממושך יכול לגרום לנזקים קשים. אישה אחת מסין למדה זאת לאחרונה בדרך הקשה, לאחר שחטפה שבץ בגלל שימוש ממושך בסמארטפון שלה. על פי הדיווחים המקומיים היא הייתה בריאה לפני כן ולא סבלה ממחלות רקע.


למרות היתרונות הרבים שלו, הסמארטפון גם מזיק לנו כי הוא גורם לנו להישאר הרבה זמן באותה תנוחה. אבל אותה האישה מסין, 47, הצליחה לשבור שיא גם בתחום זה ובהתה במסך במשך 20 שעות ברצף, בלי לזוז, במהלך נסיעה ברכבת ממחוז חנאן לעיר גואנגג'ואו. כאשר הגיעה אל יעדה, היא ירדה מהרכבת ונחרדה לגלות שהיא מתקשה לדבר וכן אינה יכולה להזיז את הגפיים בצד אחד של גופה.

על פי אתר החדשות הסיני kankannews, היא נלקחה לבית חולים מקומי שם התברר שעברה שבץ, בגלל קרישי דם רבים שהצטברו בראשה. ד"ר מנג הנג, מבית החולים אליו נלקחה, הסביר שהיא הייתה עלולה למות אם לא הייתה מנותחת בזמן. הוא הוסיף שקרישי הדם נוצרו בגלל שהיא "לא זזה, ובמקום זאת הסתכלה על הסמארטפון כשראשה מוטה ימינה. הסקנו שהיא הייתה באותה תנוחה במשך זמן רב מידי, מה שהגביר את הלחץ על כדי הדם שלה באזור".

למרות מה שעברה, האישה חזרה לבהות בסמארטפון כמו כלום לא קרה. אילוסטרציה: אינגאימג
למרות מה שעברה, האישה חזרה לבהות בסמארטפון כמו כלום לא קרה. אילוסטרציה: אינגאימג

לאחר ניתוח מייגע בן שלוש שעות, הרופאים הצליחו להסיר את קרישי הדם הרבים ממוחה של האישה ובכך הצילו את חייה. ד"ר הנג סיפר שבגופה נמצאה כמות גדולה פי שניים של קרישי דם מזו הקיימת אצל המטופל הממוצע, רובם אף הגיעו לגודל של שני סנטימטרים. על פי דיווח של the strait times, אותה אישה לא חשבה שמשהו כזה יכול לקרות לה כי היא בריאה בדרך כלל, והייתה בהלם ממה שעברה. יחד עם זאת לא נראה שהיא למדה לקח, שכן בזמן שהתאוששה מהניתוח היא תועדה בוהה ממושכות בסמארטפון שלה.

כבר שנים שרופאים מזהירים אותנו לא להישאר באותה תנוחה במשך זמן ממושך מידי, לא כשאנחנו משתמשים בסארטפון ולא בשל שום סיבה אחרת. מה שקרה לאישה הזו הוא מקרה אחד מיני רבים שקורים לאנשים בגלל שימוש מוגזם בסמארטפון. לדברי הרופאים, חלה עליה במספר המקרים של היווצרות קרישי דם בקרב צעירים בשל כך.