סלע המחלוקת: אם אתם חובבי טיפוס הרים, טבע ואטרקציות מטורפות, הסיפור הזה הוא בשבילכם. האוורסט, האלפים והקילימנג'רו זה פאסה. אם אתם רוצים להגיד שטיפסתם על הר אך לא באמת רוצים להתאמץ, כדאי לכם להמשיך ולקרוא. תכירו את ג'ינגסאן - ההר הקל ביותר לטיפוס מאחר והוא ההר הנמוך ביותר בסין וכנראה גם בעולם כולו. ה"הר" מתנשא לגובה של כ-60 ס"מ וניתן להשלים את ה"טיפוס" עליו באמצעות צעד אחד בלבד.



ג'ינגסאן אמנם אינו ההר המרשים ביותר בעולם, אבל במחוז שוגנג בסין הוא מהווה מעין סמל של המקום ואטרקציה תיירותית. האתר הסיני China.org טוען, כי גובהו של ג'ינגסאן הוא למעשה 48 מטרים, אך רובו חבוי מתחת לאדמה.



האמנם? סביר להניח שלעולם לא נדע מהו עומקו של ההר כי ישנו איסור לחפור מסביבו. עם זאת, בעבר ניסו אנשים לחפור מסביבו, ולפי זנג בינאי, אוצרת במוזיאון שוגאנג, בעבר הרחוק ובשתי פעמים שונות, בתקופת שלטונו של מאו זדונג ובשנת 1958, חפרו אנשים סביבו כדי להוכיח כי לא מדובר בהר אלא רק בסלע קטן, אך מאחר ולא הצליחו להגיע לבסיס של ההר - נכנעו לאחר חפירה של מספר מטרים וויתרו.




ההר הקטן שגובהו כאמור 60 ס"מ ואורכו רק 1.24 מטרים הינו אתר שמור שחל איסור מפורש לא רק לחפור סביבו, אלא גם לבנות בסמוך אליו, שמא ייגרם לו נזק.

תמונות של ההר הסיני הקטן הפכו לאחרונה לוויראליות ברשתות החברתיות בסין ותושבי המדינה מאתגרים את חבריהם בהומור לקום לטפס ולכבוש את פסגת ההר.