ברוב המקרים, המצלמות בכבישים אמורות למנוע נהיגה מסוכנת ולהעניש את מי שעבר על החוק. במקרים אחרים, מתברר שמצלמות אלו גם מלמדות אותנו נימוסים והליכות, ואם לא נתנהג אליהן יפה אנו עלולים להיענש על כך. זה נשמע מופרך אבל זה בדיוק מה שקרה לגבר אחד מצרפת, שעשוי להיכנס לכלא בגלל שהוציא אצבע משולשלת לשתי מצלמות אבטחה.



כאשר האירוע הזה התרחש, אי שם במאי 2015, הגבר בן ה- 46 גם התבקש לשלם קנס על שנהג במהירות מופרזת, אותו שילם במלואו ובזמן. אך הוא וודאי לא ציפה שיעמוד לדין בגלל שהתנהג בצורה וולגרית ומעליבה כלפי מכונה, והכחיש את האישומים נגדו. על פי חדשות The Local, אומנם לא ניתן לתבוע אדם על העלבת מכונה אבל משרד התובע הציבורי החליט לתבוע אותו בטענה שפגע בעובד ציבור. אותו גבר עלול להיענש במסגרת חוק שעוסק ב"העלבת אדם שמבצע עבודה ציבורית", כשהכוונה היא למי שעובר על הסרטונים ובודק אותם.



עלול להיכנס לכלא לחודשיים עד ארבע חודשים על מעשיו. צילום: אינגאימג
עלול להיכנס לכלא לחודשיים עד ארבע חודשים על מעשיו. צילום: אינגאימג


על פי חוק זה, ניתן להעניש על "מילים, מחוות, איומים, טקסט או תמונות, שנועדו לפגוע בכבודו של האדם במסגרת תפקידו". מי שמבצע עבירות קלות במסגרת זו לרוב יקבל קנס של עד 7,500 יורו, בעוד עבירות חמורות יותר יובילו למעצר. במקרה של אותו איש וולגרי, הוא עלול להיכנס לכלא לתקופה של חודשיים עד ארבעה חודשים.
 
אומנם זה לא נאמר מפורשות, אך סביר להניח שעונשו של הגבר היה קל יותר אם לא היו לו עבירות קודמות. בנוסף לנהיגה במהירות מופרזת והעלבת עובד ציבור, הוא מואשם גם בשינוי לוחית הזיהוי של רכבו, מה שהקשה על קריאתה, ולכן לקח זמן רב לאתר אותו. כמו כן, הוא נתפס נוהג בשכרות באוגוסט 2017. אותו אדם רוויי עבירות אומנם לא התייחס לשאר האישומים נגדו, אך באשר לאישום הנוכחי הסביר שהאצבע שלו הייתה מופנת למקום אחר: "באותם רגעים דיברתי עם בת הזוג שלי, וכעסתי כי היא דיברה על האקס שלה. האצבע הייתה מכוונת אליה".