זה ככל הנראה משהו שלא סביר שיקרה בארץ, אבל יש מקומות שבהם אזרחים מקבלים פרסים על התנהגות טובה. כך למשל קורה כעת בעיר סטמפורד, קונטיקט, שם הולכי רגל מקבלים כרטיסי מתנה אם חצו את הכביש בבטחה. 

אומנם מדובר בפרס די צנוע, אך אם הוא יציל חיי אדם הוא בהחלט שווה הרבה יותר. בסך הכל, כל כרטיס מזכה את  מי שחוצה בבטחה בקניות בסך עשרה דולרים ברשת סופרים מקומית, כך שהולך הרגל גם שומר על חייו וגם נהנה משופינג חינם.

על פי הדיווחים המקומיים בינתיים חולקו כבר 50 כרטיסים כאלו, והתקווה היא שיחולקו עוד. את הפרסים החביבים המשטרה מימנה מתרומות בסך 1,000 דולרים שקיבלו מסופר בשם Acme Markets.

מעבר לחלוקת הפרסים, במשטרה גם הגבירו את האכיפה באזור, גם כנגד נהגים שלא נותנים זכות קדימה להולכי רגל וגם כנגד הולכי רגל שחצו בצורה לא חוקית. מאז פברואר כבר חולקו 42 קנסות בשווי 92 דולרים כל אחד לנהגים, והולכי רגל בינתיים זכו להזהרות בעל פה בלבד.

חציתם בבטחה? קבלו על כף שובר קניות. אילוסטרציה: אינגאימג
חציתם בבטחה? קבלו על כף שובר קניות. אילוסטרציה: אינגאימג



היזומה היצירתית הזאת הגיעה לאחר שרשרת של תאונות בעיר, בהן היו מעורבים הולכי רגל. "זה משהו שאנחנו חייבים לעשות כדי לנסות להפוך את הרחובות לבטוחים יותר", הסביר דידריק האן מהמשטרה המקומית לחדשות stamford advocate.

אבל למרות שרוב העונשים נפלו על נהגים, במשטרה סבורים ששני הצדדים אחראים לתאונות באותה המידה. "אם מסתכלים על עשר השנים האחרונות ועל הולכי הרגל שנהרגו במהלכן, כמעט בכל התאונות אפשר לראות שגם הולכי הרגל תרמו לכך", הסביר סגן מפקד המשטרה טום וונמן.