מפגש עם בעלי חיים טורפים יכול לגרום לנו לשמוח וליהנות, או למות מפחד ולהגיד תודה על שנותרנו בחיים. עבור קבוצת מבקרים בספארי באפריקה המפגש עם חבורת צ'יטות כנראה היה שילוב של השניים. אחד מחברי הקבוצה, בריטון הנייס, זכה להיכרות ממש אינטימית עם אחת הצ'יטות, שנכנסה לרכב והחלה לרחרח אותו ואת היינס. האירוע הדרמטי תועד בידי אחד מחברי הקבוצה, הועלה לרשת ומיד צבר פופולריות רבה.

לדבריו של היינס, הוא שרד רק בזכות התנהגות מאוד מדודה וזהירה, ואם היה עושה תנועה אחת לא נכונה זה כנראה היה נגמר באורח טרגי. "אלכס, המדריך שלי, עזר לי להישאר רגוע ודאג שלא אצור קשר עין עם הצ'יטה ולא הבהיל אותה, וכך לאפשר לה להבין שאפשר לסמוך עלי", סיפר היינס לחדשות KOMO News. ובזמן שהוא התמודד עם צ'יטה ברכב, שאר חברי הקבוצה היו עסוקים בהתבוננות באחת אחרת שהייתה על הגג שלהם. "התחלנו להבחין בצ'יטות מתעניינות ברכב, אבל זה כבר היה מאוחר מדי לנסוע משם במהירות כי זה היה מבהיל אותן, וזה השלב בו דברים בדרך כלל משתבשים".
מעבר להימנעות מתזוזה וקשר עין, היינס הוסיף שגם היה עליו לנשום באיטיות כדי חלילה לא לשדר שהוא לחוץ. "בכנות, זה כנראה היה אחד הרגעים המפחידים ביותר בחיי. הרגשתי שאני צריך לרוקן את הראש שלי ממחשבות, כי מכל מה שלמדנו על הטורפים האלו הם מריחים פחד או כל חוסר נוחות שאתה מרגיש והם יגיבו בהתאם", סיפר היינס על רגעי האימה. "רציתי להיות הכי רגוע ודומם שרק ניתן כדי שלא יקרה שום דבר רע".

אבל לדבריו דווקא בגלל שהחוויה הייתה כל כך מפחידה היא גם גרמה לו להרגיש כל כך טוב. "פחדתי פחד מוות, אבל מעולם לא הרגשתי יותר חי", הסביר. "לא האמנו שיצאנו מזה ושזה היה אמיתי". היינס הוסיף שאחרי שהם חזרו לנשום הם הצליחו לצחוק על כל האירוע, וזה בעיקר היה צחוק של הקלה על כך שזה נגמר.