גם כאנשים מבוגרים, רבים מאיתנו עדיין אוהבים בלונים. יש משהו באותן פיסות גומי מעופפות וחגיגיות שפשוט משמח אותנו, ואף מסיבה לא נראית שלמה בלעדיהן. אך לאותו מוצר כיפי ונעים לעין יש גם צדדים הרסניים, בעיקר כשזה נוגע לבעלי החיים בטבע ולאיכות הסביבה ככלל. בדיוק מהסיבות הללו, עיירה אחת ברוד איילנד, ארה"ב, החליטה לאסור על שימוש בבלונים.



במהלך אסיפה של המועצה, החליטו בעיירה שורהאם, שנמצאת ליד קו החוף המרכזי באי, על איסור מוחלט של מכירה או שימוש במוצרים הללו, כיוון שהם מהווים בין היתר סכנה ליצורים הימיים. הצעת החוק הגיעה לאחר שבלונים רבים מצאו דרכם לתוך האוקיינוס ולחוף בעיירה, ובכך גרמו לזיהום הסביבה והזיקו לחי באזור. מה העונש למי שיעבור על החוק? הוא יאלץ לשלם קנס של 200 דולרים. "אנחנו מאוד דואגים לאיכות הסביבה", הסביר קנת' לאקוסט, שעומד בראש מועצת העיירה לרשת CNN. "יש הרבה מידע כיום על הנזק שבלונים גורמים לבעלי החיים בטבע". 


רוצים לשמור על העיירה שלהם מהממת כפי שהיא. שרהאם, דרך גוגל
רוצים לשמור על העיירה שלהם מהממת כפי שהיא. שרהאם, דרך גוגל


"כשהקהילה שלך מוקפת במים ואתה רואה את הלכלוך הרב של בלונים מידי יום, זה לא מפליא שהם אוסרים על שימוש של בלונים באופן מוחלט", הסביר דניאל ווסבורג, מייסד ארגון Balloons Blow, שמטרתו להעלות את המודעות לסכנה של המוצר הפופולרי. אלו כמובן חגגו את האירוע המשמח, אך כמובן ללא בלונים.

אבל זו לא הפעם הראשונה וכנראה לא תהיה האחרונה שהעיירה העבירה חוק למען בעלי החיים ואיכות הסביבה. לפני חודשיים הועבר בה חוק האוסר על שימוש שקיות חד פעמיות. במקומן, כפי שכולנו כבר יודעים, יש שקיות רב פעמיות שנועדו לצמצם את הנזק, וחלופות קיימות גם עבור בלונים, כשבדומה לשקיות הדגש הוא על קישוטים כפיים וצבעוניים אך רב פעמיים.
 
מי שייתפס מוכר או משתמש בבלון יחטוף קנס גבוה. שרהאם, דרך גוגל
מי שייתפס מוכר או משתמש בבלון יחטוף קנס גבוה. שרהאם, דרך גוגל