עד לאחרונה הקשר הרומנטי היחידי שהיה מקובל היה קשר בו יש שני בני זוג, גבר ואישה, שמתחתנים ומקימים משפחה. אבל בימינו נראה שיש מקום ליותר מתבנית זוגית אחת, ואנשים מרגישים יותר חופשיים לעשות מה שנכון להם מבחינה רומנטית. זה בדיוק המקרה עבור מורה לשעבר מבריטניה, שלאחר שנים של חיפושים הבינה שהכי מתאים לה להיות במערכת יחסים עם מספר בני זוג.

אותו סוג של קשר מכונה פוליאמוריה, והמשמעות שלו היא שיש מספר רב של בני זוג שחולקים אהבה ומין, בדומה לקשר זוגי "רגיל". במקרה של מארי קראמפטון, 44, יש לה בעל, ארוס ושני חברים, ולטענתה כולם מרגישים טוב עם הסיטואציה. על פי ה"דיילי מייל" היום זה נראה למארי נורמלי, אבל לקח לה זמן להבין שזה מה שנכון לה, בעיקר בגלל הרקע ממנו באה: "גדלתי בבית די מסורתי. היו לי בני זוג והייתי במערכות יחסים מונוגמיות. לא עלה בדעתי בזמנו להיות במערכת יחסים עם יותר מאדם אחד. באמצע שנות ה-20 שלי התחתנתי ותכננתי להיות רק עם בעלי לעד". 

אבל הבעיה הייתה שבעודה נשואה לגבר אחד, מארי מצאה עצמה מתאהבת ונמשכת לגברים אחרים וחשה על כך אשמה אדירה. "ראיתי בזה סימן לכך שאני לא אוהבת את בעלי מספיק", הסבירה. "כשהיו בעיות בנישואים שלנו פגשתי גבר אחר, והתחלתי במערכת יחסים גם איתו". יום אחד כשישבה עם בן הזוג החדש בפאב ראתה אנשים שהיו במערכת יחסים פוליאמורית, היא הייתה קצת המומה אבל גם מאוד סקרנית לגבי הרעיון וכך גם בן הזוג.

כל בני הזוג מסתדרים יחד מצוין. בתמונה: מארי ובעלה טים
כל בני הזוג מסתדרים יחד מצוין. בתמונה: מארי ובעלה טים

 
היא לא עשתה עם זה כלום בזמנו, אבל כמה שנים לאחר מכן הציע לו לנסות מערכת יחסים פתוחה: "מיד התחלתי לנסות את זה. היה לי ידיד שכבר הייתי קרובה אליו והידידות הפכה באופן טבעי למשהו מעבר לזה. לבן הזוג שלי הייתה חוויה דומה עם ידידה שלו. זו הייתה התגלות עבורי. עכשיו לאהוב יותר מאדם אחר נראה לי כמו הדבר הכי טבעי בעולם עבורי, ואני לא מסוגלת לדמיין את עצמי בשום דרך אחרת".
כיום מארי נשואה לגבר אחר, טים, 43, שהיה אחד הראשונים איתו החלה לצאת באופן פוליאמורי. יש לה גם ארוס, ג'ון, 53, איתו היא מקווה להתחתן והיא גרה עם שניהם מאז שנת 2015. יש לה גם שני חברים, מייקל, 63, וג'יימס, 73. "אחד הדברים הכי טובים בחיים עם יותר מבן זוג אחד הוא שאין לחץ על אדם אחד שיספק את כל הצרכים שלי", הסבירה מארי. לדבריה, כולם גם מסתדרים ואף מבלים יחד, אבל לפעמים מתעוררים פחדים וקנאה כמו בכל קשר אחר: "לפעמים עולה חשש שבן זוג אחד טוב יותר בדרך כזו או אחרת מבן זוג אחר, אבל בזכות תקשורת טובה אפשר להתמודד עם זה".

למרבה הפלא, למרות שיש בחייה כבר די הרבה גברים, מארי טוענת שהיא ממשיכה לצאת לדייטים עם אחרים, אבל מתעקשת שזה לא רק בשביל סקס: "אנשים חושבים שפוליאמוריה זה רק קשור לסקס אבל זה ממש לא. אני לא עושה סטוצים ומחכה לפחות חודש עד שאני מתחילה לעשות משהו מיני עם הדייט שלי. אני מניחה שבמובן הזה אני קצת מיושנת".