אומרים שכסף לא קונה אהבה, אבל הוא כן יכול לעזור לכך שמערכת היחסים שלכם תהיה יציבה, בעיקר אם תחלקו בהוצאות בצורה שוויונית. לא רק זאת, כפי שרבים מאיתנו כבר וודאי ניחשו, מלבד השוויון חשוב שהמשכורות בכל זאת יהיו גבוהות מספיק על מנת לתחזק את הקשר ולאפשר חתונה עתידית והוצאות הנלוות.



אל המסקנות הללו הגיע פטריק אישיזוקה מאוניברסיטת קורנוול, בריטניה, לאחר שחקר לעומק את השפעת גובה המשכורות על מערכות יחסים. לצערו של כל מי שלא נולד למשפחת טראמפ, ממצא מרכזי במחקר הוא שזוגות שמרוויחים מעל הממוצע הם בעלי סיכוי גבוה יותר להתחתן. לצד זאת, על מנת שלא יהיו גירושים באופק, על המשכורות של בני הזוג להיות זהות או דומות, ללא פערים גדולים מידי. "יתכן ששוויון בתרומה הכלכלית של נשים וגברים הוא מה שמחזיק את הזוגות האלו יחד", הסביר אישיזוקה.


במהלך המחקר שלו, שפורסם בכת העת Demography, הוא התמקד בבחינת אספקט הנישואים הפופולרי ששמו "בר הנישואים", לפיו זוגות הם בעלי סיכוי גבוה יותר להתחתן כשהגיעו למצב כלכלי מסוים: "ברגע שזוגות הגיעו למשכורת ספציפית וסף עושר רצוי, יש יותר סיכוי שהם יתחתנו. הם ירצו שיהיה להם מספיק כסף לקנות בית, מכונית וכן לממן חתונה מפוארת; הם גם ירצו להגיע למצב שהם בעבודה יציבה עם משכורת קבועה".


 
מנגד, אישיזוקה מצא שזוגות במצב כלכלי שברירי הם בעלי סיכוי גבוה יותר להיפרד, זאת בניגוד למחקרים קודמים שהראו שזוגות שמרוויחים פחות מעריכים יותר את הנישואים שלהם. "נישואים הופכים יותר ויותר מיועדים לזוגות שהשיגו מעמד כלכלי גבוה", הסביר. "העלייה בשיעורי הגירושים מאז שנות ה-60 הייתה גם חדה ביותר עבור אנשים עם השכלה נמוכה יותר".
 
מעבר לכך ש"שוויון עוזר לקדם יציבות" במובן הכלכלי, זה גם חשוב שיהיה שוויון בהשקפות של בני הזוג בכל הקשור לחלוקת תפקידים ומשאבים במסגרת זוגית. לכן, מלבד משכורות, אישיזוקה מצא שזה עוזר כשבני זוג מתגוררים יחד לפני החתונה, ומי שעשו זאת נטו יותר להיות בעלי השקפות שוויוניות מאשר מי שהתחתנו בלי לגור יחד. לטענתו, מגורים יחד עוזרים לאנשים להכיר זה את זו טוב יותר בסביבה הביתית, ובכך עוזרים להם לשבור מוסכמות לגבי תפקידים מסורתיים של נשים וגברים במערכות יחסים.