סביר להניח שאין אדם בעולם הזה שאוהב בתי חולים מלבד אלו שעובדים בו, וגם זה מוטל בספק. אחרי הכל, דברים יכולים להשתבש אפילו כשנכנסים לטיפול השגרתי ביותר, וזה לא משהו שהיינו רוצים לחוות על בשרנו. אך למרבה הצער יש אנשים שכן מצאו עצמם במצבים מפחידים כאלו, כשרק חלקם שרדו כדי לספר על זה.

אחד מאותם שורדים, ויג'נדרה טיאגי, 50, הגיע לבית חולים בניו דלהי כשהוא סובל מפגיעות ראש וחזה, לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים. אך מסיבה כלשהי אחד המנתחים היה משוכנע שהוא מטופל אחר שסובל בכלל מרגל שבורה, וטיפל בו בהתאם. כשהוא בטוח שהוא מנתח את האדם הנכון, הוא החל לקדוח ברגלו הימנית של טיאגי והספיק אף להחדיר לו בורג אחד לאיחוי ה"שבר", כשהבין לפתע את גודל הטעות שלו.

מאחר והיה תחת הרדמה מלאה, טיאגי לא יכול היה לדעת מה נעשה לו ולעצור את הניתוח. על פי the straits times, כאשר התעורר נחרד לגלות שעבר ניתוח שלא היה צריך ולא רק זאת, הוא אף נאלץ לעבור עוד ניתוח ארוך ומייגע כדי לתקן את הטעות הזו.

 

סבל מפגיעות ראש אך נותח ברגלו. ויג'נדרה טיאגי
סבל מפגיעות ראש אך נותח ברגלו. ויג'נדרה טיאגי



"המנתח הבין את הטעות שעשה והסיר את הבורג בניתוח נפרד. הוא גם התנצל על הטעות, אך החלטנו לפעול נגדו", הסביר מפקח בבית החולים. אך בפועל, למרות שמדובר במקרה חמור של רשלנות רפואית, המנתח לא פוטר אלא רק הועבר לתפקיד אחר במחלקה שונה. כמו כן, הוא עדיין רשאי לנתח אנשים חיים, רק תחת השגחה של מנתח בכיר.
 

בנו של טיאגי סיפר שכעת אביו נאלץ להתאושש גם מפגיעות התאונה שעבר וגם מהניתוח שכלל לא היה זקוק לו: "אבי עדיין סובל מכאבים בראשו ובחזהו בגלל התאונה. אבל בגלל הניתוח שלא היה צריך הוא גם לא יכול ללכת". למרות זאת, הוא הוסיף שלפחות בשלב זה בני המשפחה לא יתבעו פיצויים מבית החולים או מהרופא. בימים אלו טיאגי כבר שוחרר לביתו ומחלים מכל מה שעבר עליו.