אנחנו חיים בעידן בו כולם רוצים להיות רזים ככל שניתן, עסוקים באופן אובססיבי בדיאטות ומביטים בקנאה באנשים שנראה שאינם מסוגלים להשמין. אבל יש מי שהיו עושים הכל כדי להיות מסוגלים לאכול בצורה נורמלית' ותאמינו או לא  - אפילו להעלות במשקל. זה בדיוק המקרה של נערה בת 19 מסקוטלנד, שבגלל מחלה נדירה לא רק שאינה יכולה לעלות במשקל, אלא גם לא נראה שהיא מפסיקה לרזות. סבתה, איתה היא מתגוררת, סיפרה שהיא פוחדת שנכדתה "תרעב למוות" אם לא תקבל את העזרה לה היא זקוקה. 



במשך רוב חייה הקצרים, קייטלין ווייט, מסקולנד, הייתה נערה בריאה וחייכנית שמסוגלת לאכול כמו כל אדם אחר. אך לפני שנתיים, לאחר שמצבה הבריאותי התדרדר, היא אובחנה כסובלת ממחלה נדירה, שהובילה לכך שמשקלה צנח ל-38 ק"ג בלבד, בעוד גובהה הוא 1.67 מטר. המחלה, גסטרופרזיס (שיתוק קיבה), היא מצב נדיר בו שרירי הקיבה משותקים חלקית, והקיבה אינה מסוגלת להוציא מזון החוצה ממערכת העיכול, ולא מתרוקנת בצורה תקינה. 



המצב המחריד פוגע קשות בחיי מי שסובלים ממנו, כשבמקרה של קייטלין זה אומר שהיא מקיאה 30 פעמים ביום, לא מצליחה לשמור על משקל תקין וחיה על מרקים ותוספי תזונה. ישנם אף ימים רבים בהם היא נאלצת לשהות 8 שעות ברצף בבית החולים על מנת לקבל אינפוזיה של ויטמינים ומינרלים, כדי לטפל בתת-התזונה ממנה היא סובלת. בנוסף לכל הצרות הללו, מידי תקופה קייטלין גם סובלת מאלח דם (זיהום דם חריף), בגלל הצטברות חיידקים בקיבה שלה. עד כה הטיפול שקיבלה היה אנטיביוטי, אך כעת הרופאים חוששים שגופה מפתח עמידות לטיפול, שנועד להצילה מהזיהום מסכן החיים. 



מקיאה 30 פעם ביום וכעת שוקלת 38 ק"ג. קייטלין ווייט
מקיאה 30 פעם ביום וכעת שוקלת 38 ק"ג. קייטלין ווייט


מחלה ללא מרפא

בגלל שמדובר במחלה כה נדירה, המשמעות היא שקשה להשיג עבורה טיפול, ומאז אובחנה, קייטלין נאבקת לצד משפחתה להגיע למומחים המתאימים. "ניסינו לגרום להם להפנות אותנו למישהו אחר במשך שנתיים" הסבירה ווייט ל"דיילי רקורד".  "לפני כן הם אמרו שזו לא אופציה. כעת הם אומרים שהם ישמחו להפנות אותנו". 

למרות התפנית החיובית, קייטלין יודעת שלמחלה אין מרפא, רק דרכים להקל על התסמינים כמו שינויים תזונתיים, תרופות לשיפור תנועתיות הקיבה או השתלת קוצב קיבה חשמלי. יחד עם זאת, היא שמחה על כך שלפחות תזכה לשפר ולו במעט את איכות החיים שלה: "אני די אופטימית לגבי זה וגם המשפחה שלי. הדודה שלי בדיוק עמדה לטוס כשהיא שמעה את החדשות והיא פרצה בבכי של שמחה. היה קשה, אבל יש תחושה שאולי יש תקווה שמישהו יכול לייעץ או לטפל או פשוט לעזור לי להשיג איכות חיים טובה יותר באופן כללי".
 
למרות הסבל הרב היא אופטימית לגבי העתיד. קייטלין ווייט
למרות הסבל הרב היא אופטימית לגבי העתיד. קייטלין ווייט