גם בעלי חיים, כמו בני אדם, הם יצורים מאוד אוהבים וחברתיים, שנוהגים לדאוג למשפחתם ולחבריהם וייחלצו לעזרתם בעת צרה. התנהגות מדהימה כזו ניתן לראות בקרב מינים שונים, ביניהם פילים, שידועים כבעלי חיים רגישים מאוד עם אינטליגנציה חברתית גבוהה. תיעוד של החמלה הרבה של בעלי חיים אלו עלה לאחרונה לרשת וכבר הצליח לחמם את לבבותיהם של גולשים רבים. 

בסרטון נראה עדר פילים עוצר ליד הנהר לשתות, בסופו של יום חם במיוחד בפארק הלאומי קרוגר, בדרום אפריקה. אך בעוד הפילים הבוגרים שותים ללא קושי, כאשר הפיל הקטן מנסה לשתות הוא מחליק פנימה ולא מצליח להיחלץ מהמים. באותו הרגע ממש, כל העדר מגיע לעזרתו ומנסה להוציא אותו, אך ללא הצלחה. למרבה המזל, אמו ידעה בדיוק מה לעשות ושמרה על קור רוח לאורך כל אותם רגעים מבהילים. "תחילה לא נראה שאמו דאגה לו יותר מידי, אך במהרה הבינה שהוא לא מצליח לצאת בעצמו מהמים". הסביר ז'אק ג'וברט, 55, שצילם את הסרטון. "היא לא הייתה בפניקה בשום שלב ותחילה ניסתה להוציא אותו עם החדק שלה. כשלא הצליחה, היא נכנסה ברוגע לתוך המים ודחפה אותו עם החדק שלה החוצה".

במשך כל הזמן הזה, כפי שניתן לראות, העדר כולו היה חסר מנוחה ודאג לחייו של הפילון הקטן, מלבד האם. "התכוונתי לקרוא ליערנים שיעזרו אבל הבנתי שהאמא בשליטה", הוסיף ג'וברט, "פילים הם בעלי חיים מדהימים ובני אדם יכולים ללמוד מהם הרבה. מערכת התמיכה הזאת היא יוצאת מן הכל".