כל מי שאי פעם היה סטודנט מכיר את המצב האבסורדי הזה, בו אנחנו אמורים ללמוד אבל מוצאים את עצמנו עוסקים רוב הזמן בניסיונות לכסות את עלות הלימודים. אבל גם מי שעובד בשתי עבודות מתקשה לכסות את ההוצאות הרבות. בדיוק בשל סיבות אלו, סטודנטית אחת מבריטניה החליטה לעבוד בפורנו כדי לשלם על לימודיה, ולא עזבה את התחום מאז.



החלום של ג'ייד, 25, היה בכלל לפתוח בקריירה בתחום האופנה, והיא הייתה משוכנעת שלשם מועדות פניה. אבל כשהגיעה לאוניברסיטה בגיל 19, דברים לא התרחשו כפי שקיוותה, היא הייתה בודדה, מדוכאת ושקעה עד מעל הראש בחובות. "ניסיתי הכל כדי להשיג עבודה רגילה ולהרוויח כסף אבל על כל עבודה בתחום האופנה היו עוד 200 מועמדים", סיפרה במהלך סרטון דוקומנטרי ל-BBC. באותם ימים המצב נראה לה אבוד, עד שיום אחד קיבלה הצעה לא שגרתית ששינתה את חייה: "מישהו שהכרתי באינטרנט הציע לי למכור כמה תמונות וסרטונים פורנוגרפיים. פתאום היה לי כסף לי בחשבון הבנק ויכולתי לעשות קניות. זה שימח אותי".



זמן לא רב לאחר מכן ג'ייד קיבלה הצעה נוספת, כשבעלים של אתר הציע לה להשתתף בסרט פורנו. היא נענתה להצעה, ועבדה בפורנו במקביל ללימודיה. למרות שסיימה את הלימודים בהצלחה, הבינה שהתחום השני מועיל לה יותר. הפורנו, הסבירה ג'ייד, עזר לה לא רק לשלם את חובותיה, אלא גם העניק לה תחושת ערך עצמי שתמיד היה חסר לה: "הכניסה לפורנו אפשרה לי להתגבר ולהפוך למי שאני. זה גרם לי להאמין בעצמי יותר מאשר האמנתי אי פעם. זה העניק לי עצמאות והערכה עצמית".



הייתה בודדה ומדוכאת, אך שנכנסה לפורנו. ג''ייד, מתוך הביביסי
הייתה בודדה ומדוכאת, אך שנכנסה לפורנו. ג''ייד, מתוך הביביסי


תקיפה מינית וחינוך נוקשה

מעל לכל, הייתה לבחירה בפורנו סיבה כלכלית, אבל לדבריה של ג'ייד זו גם הייתה דרכה לצאת נגד הוריה: "ההורים שלי היו כל כך נוקשים בנוגע לכל דבר שעשיתי, כך שזו הייתה הדרך שלי למרוד בהם. אם תיתנו לילדים שלכם להיות מי שהם הם כנראה לא יעשו את אותן בחירות שאני עשיתי". אם לא די בכך, ג'ייד גם הותקפה מינית כשהייתה בת 16 בלבד. זה היה עוד לפני שחוותה את הנשיקה ראשונה שלה, והאירוע הטראומתי השאיר את חותמו: "כל מה שקורה למישהו בגיל צעיר כשבנים חוצים את הגבול ישפיע עליך. אחרי המקרה התחלתי לקיים יחסי מין, והרבה, וחשבתי שזה כל מה שאני שווה". 

מצלמת פורנו בבית

בשל כל מה שעברה, המעבר לפורנו היה עבורה טבעי. בשנים הראשונות בקריירה שלה ג'ייד הייתה טסה למדינות שונות באירופה לצורך צילומי הסרטים. היא לא הרוויחה על כך הון אך זה נתן לה עצמאות, ובגיל 21 אפשר לה אפילו לעבור ניתוח להגדלת חזה. כמובן שלא הכל הלך חלק והיו גם המון רגעים קשים במהלך הצילומים. אירוע קשה כזה היה כאשר צילמה סצנה עם מישהו שהיה אגרסיבי בסקס, וכתוצאה מכך היא החלה דמם. לצערה היא נאלצה להמשיך לעבודה איתו עוד מספר פעמים. 
 
רצתה למרוד בהורים ובחינוך הנוקשה. ג'ייד, מתוך הביביסי
רצתה למרוד בהורים ובחינוך הנוקשה. ג'ייד, מתוך הביביסי

 
כדי לדאוג שלא תעבור דברים כאלו שוב ושתהיה לה עצמאות מוחלטת, ג'ייד זנחה את הצילומים בחו"ל ומייצרת כעת פורנו לבד בביתה. "אני עובדת שלושה ימים בשבוע מהבית ואומנם אינני עשירה אך אני גם לא ענייה", הסבירה. "עבורי זה לא בשביל הכסף. אני עושה את זה כי אני נהנית מזה. אני גאה במה שאני עושה. אני חושבת שהכניסה לפורנו הפכה אותי לאדם שאני היום, ואני אסירת תודה על כך".
 
או פורנו או זוגיות

למרות ההצלחה הרבה שלה ג'ייד החליטה להישאר רווקה. מניסיונה, אי אפשר להיות גם כוכבת פורנו וגם בזוגיות: "אחד מבני הזוג שלי היה בסדר בהתחלה אבל אז התחיל לקנא. זה קל יותר או לעשות פורנו או להיות בזוגיות, אי אפשר שיהיה לי את שניהם במקביל". זה אמנם נראה כמו מחיר כבד לשלם, אבל לדבריה היחס של גברים בפורנו טוב יותר: "בחיים המקצועיים של גברים מתייחסים אלי בהערכה וכבוד. אבל זה לא ככה בחיים האמתיים". למקרה שמישהו תהה אם יש לה חרטות על הכניסה לתעשייה, היא סיפרה ש "אני אוהבת את העבודה שלי, היא שינתה את חיי טובה".