אם אי פעם יצא לכם לצפות בנשיונל ג'אוגרפיק אתם בוודאי מכירים את התסריט הקבוע: הטורף אורב לטרף שלו ותמיד מצליח ללכוד אותו, אפילו אם הטרף גדול ממנו פי כמה. אבל למרבה המזל התרחיש הזה מקבל לפעמים תפנית מפתיעה, במהלכה הניצוד הופך לצייד ועושה בושות לבעל החיים התוקף. 


אירוע מיוחד כזה התרחש לאחרונה בפארק הלאומי קרוגר בדרום אפריקה, כאשר גנו כמעט הפך לצהריים של שתי לביאות רעבות, אבל הצליח להשיב מלחמה. המקרה תועד בידי מדריך הטיולים חאנס ג'וברט, שבדיוק היה באזור עם קבוצת תיירים. הוא סיפר ש נתקלנו בשתי לביאות אורבות לגנו. לאחר שחיכו כך שעה הן תקפו אותו".

כפי שנתין לראות מהתיעוד של ג'וברט, הקרב נראה אבוד מראש והגנו נראה תחילה שוכב בלי לזוז על הקרקע. אך לפתע באורח פלא הגנו מתרומם ומתחיל לנער מעליו את הלביאות. בשלב כלשהו הוא אף מצליח לפצוע את אחת הלביאות ולבסוף אף רודף אחריהן ומבריח אותן מהמקום. "הגנו השיב מלחמה והצליח להחדיר את קרנו לרגל של אחת הלביאות", סיפר ג'וברט. "זה בטח היה מאוד כואב ללביאה שכן היא הייתה במצב הזה זמן מה. אבל אני שמח שהגנו הצליח לברוח ושלא תמיד הלביאות מנצחות". הוא הדגיש ש"האירוע הזה מאוד נדיר כיוון שלביאות דרך כלל מצליחות להרוג גנואים כשהן תוקפות אותם".