כל החיים שלנו אומרים לנו ש"עדיף מאוחר מאשר לעולם לא", אבל כנראה שזה לא המקרה בכל הקשור לנישואים. למעשה, על פי מחקר חדש שנערך בארה"ב, ככל שאנחנו מחכים יותר זמן כדי להפוך את הקשר לרשמי, כך אנחנו מעלים את הסיכויים שלנו להתגרש. אל המסקנה הזאת הגיעו החוקרים, מאוניברסיטת יוטה, כשניסו לבדוק אם יש קשר בין הגיל בו אנשים מתחתנים לבין הסיכוי שלהם להתגרש.



לאחר שניתחו נתונים שנאספו בין השנים 2006-2010 של אנשים בין הגילאים 15-44, הם מצאו שלא רק שהקשר הזה קיים, הוא גם עולה ככל שאנשים דוחים את נישואיהם לשלב מאוחר יותר בחיים. ליתר דיוק, מי שהתחתנו בגילאים 28-32 היו בעלי הסיכוי הנמוך ביותר להתגרש, כשהסיכוי עלה באופן משמעותי עבור מי שהתחתנו באמצע שנות השלושים שלהם ומעלה. על מנת לבדוק אם יש עקביות בממצאים הללו, פרופסור ניקולס וולפינגר שעמד בראש המחקר, ערך מחקר נוסף על נתונים מהשנים 2011-2013 והמסקנה שהגיע אליה הייתה זהה.



למה זה קורה?
 

זה אומנם לא משהו שנבדק במחקר, אבל מומחים לזוגיות הציעו שזה קשור למקום שבו אנשים נמצאים בחיים שלהם, בעיקר מבחינת הקריירה. ההיגיון שעומד מאחורי זה הוא שככל שאנחנו מתבגרים תחומי האחריות שלנו נהיים רבים יותר והעבודה שלנו הופכת תובענית יותר. כפועל יוצא מזה יש לנו פחות זמן ואנרגיה להשקיע בחיי הנישואים שלנו או בגידול ילדים. גם מבחינת אופי אנשים נהיים פחות גמישים ככל שהם מתבגרים, כי הם כבר יודעים מי הם ומה הם רוצים או לא רוצים.

כמובן שזה לא אומר שכל מי שמתחתן אחרי גיל 32 צפוי להתגרש, ומה שנחשב כחסרון יכול גם להיות יתרון, תלוי איך מסכלים על זה. כך למשל עבודה תובענית משמעותה גם עבודה יציבה ומשכורת קבועה, שזה אלמנט חשוב עבור כל מי שמתכנן להתחתן ולהקים משפחה. בנוסף לכך, מאחר שאנחנו גם נמצאים בגיל שאנחנו כבר יודעים מי אנחנו, סביר להניח שנהיה יותר יציבים נפשית וכנראה לא נלך לחפש את עצמנו במדינה כלשהי במזרח.