מי מאיתנו לא שמע כבר על הסגולות הרבות של הסקס, אותו אקט אבולוציוני שגורם להנאה להמוני בני אדם ברחבי העולם. אבל כמו כל דבר אחר גם האקט הפופולרי הזה יכול להזיק אם מגזימים ועוסקים בו יתר על המידה. הדבר הזה נכון, מסתבר, גם כשזה נוגע לבעלי חיים ובמקרה שלהם זה אפילו יכול לגרום להם להיכחד.

אז אם תהיתם אי פעם אם אפשר למות מיותר מידי סקס התשובה היא כן. לפחות בכל הקשור לאַנְטֶכִּינוּס, שהוא סוג של נמיית כיס אוסטרלית שאוהבת לעשות סקס יותר מכל דבר אחר, בעיקר הזכרים. הבעיה היחידה היא שאותה אובססיה לסקס גם הורגת אותם, והם יזכו לעשות זאת רק פעם אחת בחייהם ולאחר מכן ימותו. זה נשמע כמו טעות גנטית, אך בפועל מדובר במנגנון רבייה מובנה שנקרא רבייה חד פעמית (רבייה התאבדותית). כתוצאה ממנו, אותם יצורים חביבים חשים דחף להזדווג הרבה, מאחר שזמן קצר אחרי שיגיעו לבגרות מינית הם יפסיקו לייצר זרע. לכן קל להבין מדוע הם ממהרים לנצל את חלון ההזדמנויות הקצר שלהם, על מנת לדאוג לדור המשך.

כפועל יוצא בזה, הם יכולים למצוא את עצמם עושים סקס במשך 12-14 שעות ברצף, כשלאחר מכן מערכת החיסון שלהם תקרוס, רמות הקורטיזול בדמם יעלו והם ימצאו עצמם מתים מסקס. לא רק זאת, סגנון רבייה זה הוא גם אחד הגורמים לכך ששני מיני אַנְטֶכִּינוּס נכנסו כעת לרשימת המינים שנמצאים בסכנת הכחדה: אנטכינוס שחור זנב ואנטכינוס כסוף ראש.

שני המינים האלו התגלו לפני חמש שנים בלבד בידי המדען האוסטרלי טד בייקר, בהרים. הוא הסביר שלמרות שזה מקום המחיה היחיד שנותר להם, זה לא הדבר היחיד שהורג אותם: "בנוסף לאתגרים שמציבים שינויי האקלים ואובדן בתי הגידול, האנטכינוס מציבים סכנה לעצמם". יחד עם זאת, בייקר אופטימי שכעת שיש מודעות לבעיה יהיה יותר קל לפתור אותה: "אנחנו רוצים עכשיו להפנות את תשומת הלב של המדינה לעבודה החשובה שבהצלת המינים הנכחדים הללו. אם נפעל באופן מיידי, עם הזמן אני מקווה שנוכל להוציא אותו מרשימת המינים שבסכנת הכחדה".