כשסטיבן ספילברג ביים את "מלתעות", אפילו הוא לא העלה על דעתו סיוט כמו זה שהתרחש בסוף השבוע בעיר רסיפה, ברזיל. על פי הדיווחים המקומיים נער בן 18 נמצא בטיפול נמרץ לאחר שכריש טרף את איבר מינו וחלק ניכר מהרגל שלו. המקרה המזעזע התרחש בעת שהנער, חוזה ארנסטור דה סילבה, שחה עם אחיו בחוף פיאדדה, שידוע כמקום מסוכן ושורץ כרישים.



חוזה שחה יחד עם אחיו יותר ויותר עמוק, והותקף לפתע בידי כריש בדיוק כשמצילים במקום אמרו לחבורה להתקרב אל החוף. למרות מצבו הרעוע, רבים מעדי הראיה במקום לא היססו, שלפו את הסמארטפונים ותיעדו את פציעותיו במלואן. למרבה המזל היו סביבו גם כמה אנשים טובים שטיפלו בו וניסו לעצור את הדימום עד שהאמבולנס הגיע.



הנער האומלל נלקח לבית החולים במצב קריטי, שם עבר התקף לב מיד כשהגיע למקום, ואחד נוסף כשהועבר לבית חולים אחר. אחד הפרמדיקים שהגיע לחוף, וגנר מונטיירו, סיפר ש"נשיכת הכריש קטעה חלק מעצם הירך ואת איבר מינו. הוא איבד הרבה דם ומצבו קשה". הוא כבר עבר מספר ניתוחים והרופאים ממשיכים להילחם על חייו.
 
אימו של הנער, אליסנג'לה, סיפרה שבנה הלך לים בלי ליידע אותה על כך ורק לאחר המקרה, אחיו של חוזה התקשר אליה וסיפר לה את אשר אירע: "הוא הלך בחשאי כי הוא ידע שאני חושבת שזה מסוכן", סיפרה האם. "לא דאגתי כי חשבתי שהוא ליד הבית. כששמעתי מה קרה התחרפנתי, כל השכנים שמעו אותי צורחת". לאמיצים בלבד, ישנה גרסה לא מצונזרת של הסרטון המחריד.