סביר להניח שאין אדם בעולם שהיה מסרב למיליון דולרים, אפילו אנשים שחשבון הבנק שלהם כבר מרופד בסכומים גדולים יותר. אחרי הכל, מי מסוגל לסרב לכמות כל כך גדולה של לכסף? ובכן, יש גבר אחד מצפון קרולינה שהצליח להגיד לא לסכום כזה, אבל לזכותו יאמר שהייתה לו סיבה טובה לכך. אותו גבר, אריק גבריאל, הלך יום אחד לבנק שלו כדי לאסוף צ'ק שהיה אמור לקבל, והמשיך משם הביתה בלי להביט בו.

כשהגיע הביתה, הוא נדהם לגלות שיש ברשתו צ'ק על סך מיליון דולרים, והראה אותו לבת זוגו. "התחרפנו", סיפר לחדשות WSOC TV, "קפצנו מעלה ומטה". יחד, השניים חשבו מה כדאי לעשות, שכן הפיתוי לשמור את הצ'ק, מ"בנק אוף אמריקה", היה אדיר: "אמרתי לעצמי 'אני רוצה את זה' אבל ידעתי שזה לא שלי. המון מחשבות רצו לי בראש כמו 'אני צריך לעשות את זה. אז אולי לא אצטרך לעבוד יותר".

וויתר על מיליון דולר לאחר מחשבה רבה. אריק גבריאל
וויתר על מיליון דולר לאחר מחשבה רבה. אריק גבריאל



כדי שיצליחו להגיע להחלטה הנכונה, גבריאל ובת זוגו החליטו להתפלל, ולדבריו הפסוקים שקרא עודדו אותו להחזיר את הכסף. "אלוהים לא נתן לי לעשות את הדבר הלא נכון", הסביר. הוא הלך לבנק והראה להם את הצ'ק, אך להפתעתו הם לא התנצלו או הודו לו אלא רק אמרו "אופס, עשינו טעות". נציג של הבנק אישר שאכן נעשתה טעות כזו אך היא טופלה. על כך אמר גבריאל שהופתע שדבר כזה קרה כי הרבה אנשים חתמו על הצ'ק לפני שהוא הגיע אליו.



מיליון דולר בייבי. הצ'ק שקיבל גבריאל מהבנק
מיליון דולר בייבי. הצ'ק שקיבל גבריאל מהבנק