למרות שנראה שכבר אבדו לעד, מידי שנה נחשפים עוד ועוד שרידי ספינות טרופות ואוצרות, ששקעו באוקיינוסים ברחבי העולם לפני מאות שנים. כך קרה לאחרונה באנגליה, כשארכיאולוגים גילו שרידי ספינה מן המאה ה-17 בקורנוול, שהייתה אחת הספינות הבריטיות ששקעו עם האוצר הרב ביותר. הספינה, הידועה בשם The merchant ship President, שקעה ב-1864 יחד עם יהלומים ופנינים, ששוויים המוארך כיום הוא 10 מיליון דולרים.



אומנם תיבת האוצרות האבודה לא אותרה, אך הצוות מצא שבעה תותחים ועוגן, ומקווים למצוא עוד שרידים בעתיד. "במשך שנים השרידים היו מכוסים בחול", הסביר אחד החוקרים דייויד גיבינס לכלי התקשורת הבריטיים. "היהלומים והפנינים לא נמצאו מעולם. אבל הם שם למטה במקום כלשהו. עם כל סערה החול נע וחושף ממצאים חדשים. זה היה מרגש לראות משהו שאיש לא ראה מעולם".



הצליחו למצוא אוצרות במקום בו לא נמצא דבר מעולם. בתמונה: העוגן שחולץ מהמעמקים
הצליחו למצוא אוצרות במקום בו לא נמצא דבר מעולם. בתמונה: העוגן שחולץ מהמעמקים


מעבר לכך שמדובר בתגליות, מה שמיוחד בהם הוא שהם אותרו במקום בו לא מצאו שרידים בעבר, שכן האזור נחשב לבעייתי מאוד: "זה בדרך כלל מקום שמסוכן לצלול בו, אבל הרגיעה הזמנית שהתרחשה אפשרה לנו להגיע לעזור לראשונה.

הממצאים היו מטרים ספורים מהחוף, בעומק של כשבעה מטרים. חקרנו אזור שמעולם לא אותרו בו שרידים, והבנו שמצאנו משהו חדש". גיבינס הוסיף שזה גם נדיר למצוא תותחים שבאמת נעשה בהם שימוש, והוסיף שבזכות תותחים אלו צוות הסיפון הצליח להטביע פיראטים שתקפו אותו.
 

שרדו פירטים ורעב, אך לא את הסערה. בתמונה: כמה מהתותחים שאותרו
שרדו פירטים ורעב, אך לא את הסערה. בתמונה: כמה מהתותחים שאותרו


מעבר לאוצרות הרבים, מאחורי הספינה ישנו סיפור טרגי אותו חשפו שני שורדיה, לפני כ-334 שנים. הם סיפרו הספינה עשתה דרכה חזרה הביתה מהודו, שכשלפתע הוכתה באסונות שהגיעו בזה אחר זה. תחילה, צוות הסיפון הותקף בידי פיראטים, אותם הצליח להכניע לאחר מאבק ממושך והטבעת ספינתם. אך השמחה על כך הייתה קצרת מועד שכן במשך 11 השבועות הבאים הצוות נותר ללא מזון ומים וגווע ברעב, עד שלבסוף חבריו נאלו לאכול את הכלב שהיה על הסיפון. 
 
לאחר מכן, כשהם תשושים ומורעבים, חברי הצוות לא הצליחו לתפעל את הספינה ולגבור על הסערה האיומה שנקלעו אליה. הספינה טבעה לבסוף בפברואר אותה שנה, כששניים בלבד ניצלו ושחו אל החוף. הם סיפרו שכשניסו לבקש עזרה מכמה מקומיים הם ניסו להרוג אותם כי חשבו שיש להם שלל. לבסוף הגיע למקום אדם הגון שרכב על סוס באזור וחילץ אותם.
 
מקווים יום אחד למצוא את האוצרות. בצילום: אחד הצוללנים
מקווים יום אחד למצוא את האוצרות. בצילום: אחד הצוללנים