גם מי שלא מאמין במתים-מהלכים ("זומבים"), לא יוכל שלא למות מפחד אם פתאום יראה אדם שהכיר שחשב שמת מזמן, ואפילו היה בלוויה שלו. זה נשמע כמו סרט זומבים חדש, אבל זה קרה לאחרונה לאישה ביפן, שבעלה ה"מת" חזר הביתה שנה לאחר שקברה אותו. האישה, מטוקיו, יצרה מיד קשר עם המשטרה והסבירה להם שהיא חושבת שהגופה שקיבלה בזמנו היא של אדם אחר, שכן הבעל שלה חי לחלוטין. 



בעקבות הגילוי המפתיע, משטרת טוקיו חקרה את הנושא ואז התבררה הטעות המרה. על פי הצהרה רשמית של המשטרה, כאשר הגופה נמצאה בנהר בקיץ שעבר, הם קראו לאישה ולשני בני משפחה נוספים, שדיווחו על הבעל כנעדר כמה ימים קודם לכן, כדי לזהות אותה. באופן מפתיע, שלושתם ענו פה אחד שזה אכן הגבר הנעדר, ובמשטרה הסתפקו בזה.



מאחר וביפן גופה של אדם שלא ביצע עבירה נשלחת למשפחה, לא נעשו בדיקות דנ"א או נתיחה שלאחר המוות, כך שאיש לא הבין שמדובר בכלל באדם אחר. אך באותו הזמן, דווח כנעדר גבר נוסף, ובמשטרה משארים שהבלבול בין השניים נעשה כי שניהם באותו הגיל ואותו הגובה. על פי הדיווחים, שרידי הגופה הוחזרו למשפחה של אותו נעדר, אך למרות הטעות המצערת גם הפעם לא נעשו כל בדיקות כדי לאשר את זהותו.



בעקבות האירוע המשטרה מסרה את התנצלותה וטענה שבעתיד תשתדל לנקוט באמצעי זהירות כדי שזה לא יקרה שוב. באשר לבעל, לא הותרו לפרסום פרטים על סיבת היעלמותו או מה עשה במשך שנה שלמה בסתר.