אומנם נהוג לומר שהעולם שייך לצעירים, אבל מי שבאמת חי בעולם הזה יודע שזו לא יותר מאשר קלישאה שחלף זמנה. בשנת 2018 אנשים מגיעים להישגים מדהימים בכל גיל, ולפעמים מצליחים לעשות בגיל מבוגר הרבה יותר מאשר הצליחו בצעירותם. זה בדיוק המקרה של סבתא אחת מאנגליה, שבגיל 68 כנראה נמצאת בכושר טוב יותר מרובינו.



אבל זה לא תמיד היה המצב עבורה, ואת דרכה החלה אנג'לה גרהאם, סבתא לשני נכדים, כדוגמנית פין-אפ, ופעם אחת אפילו הצטלמה בעירום. את חדר הכושר גילתה במקרה, כשיצאה עם בן זוג שנהג להתאמן לעיתים קרובות. 


היא החלה ללכת איתו ויום אחד נתקלה בתמונה של בודיבילדרית במגזין כושר וחייה השתנו לעד. "הסתכלתי על התמונה ואמרתי לעצמי 'אני רוצה להיראות כמוה'", הסבירה גרהאם ל"דיילי מייל". "בן זוגי אמר לי 'את חולמת. אין לך המשמעת, המחויבות והמוטיבציה' - וזו הייתה כל המוטיבציה לה הייתי זקוקה". שנתיים לאחר מכן היא כבר השתתפה בתחרויות בודי בילדינג ואך זכתה לא מעט פעמים. בין תחרות לתחרות גם למדה להיות אחות פסיכיאטרית, ועסקה בזה כשלא הייתה עסוקה בהרמת משקולות.

הפכה מדוגמנית לבודיבילדינג, ובין לבין משמשת כאחות פסיכיאטרית. אנג'לה גרהאם
הפכה מדוגמנית לבודיבילדינג, ובין לבין משמשת כאחות פסיכיאטרית. אנג'לה גרהאם


"גברים שואלים אם אני יכולה להיאבק בהם"

בשל המראה השרירי שלה, גרהאם טוענת שגברים רבים חשים מאוימים ונמנעים מלהתחיל איתה. "גברים הם יצורים מוזרים. הם נועצים מבטים אבל מתחילים איתי לעיתים רחוקות בלבד", הסבירה. "פעם שאלתי גברים בחדר הכושר מתוך סקרנות, אם הם היו רואים אותי בפאב או מועדון אם היו מתחילים איתי. הם אמרו שאין מצב בגלל שאני נראית מפחידה ואת מלאת בטחון עצמי". 

מנגד, היא נתקלת גם בהיפוך הגמור שלהם, ולדבריה לא מעט גברים פונים אליה בבקשות מיניות מוזרות ומטרידות. "גברים שנמשכים אלי שואלים אותי אם אני יכולה להרים אותם או להיאבק בהם. אני תמיד מנומסת אליהם, כי אני יודעת שיש אנשים אומללים שאינם בריאים בנפשם", סיפרה גרהאם. "אני חושבת שהם מסתכלים עלי כמו על אלילה. ומילה טובה ממני, אם זה עושה את היום שלהם, פירושו שהשגתי משהו".
 
אך לא רק גברים מגיבים לחיצוניות שלה, והיא אפילו מקבלת מחמאות מנשים שאינה מכירה: "אישה אחת עצרה אותי ברחוב ואמרה 'אני מקווה שלא תחשבי שאני חצופה אבל הגוף שלך פשוט מדהים'. זה עשה לי את היום".

רוב הגברים מפחדים ונמנעים מלהתחיל איתה. אנג'לה גרהאם
רוב הגברים מפחדים ונמנעים מלהתחיל איתה. אנג'לה גרהאם

 
"אמשיך ללכת כל עוד יש לי דופק"

את היום שלה גרהאם מתחילה בחדר כושר ומבלה בו כל יום במשך שעה וחצי לפחות. ההתמדה הזו משתלמת שכן לדבריה איש לא הצליח לנחש עד כה את גילה האמיתי, והרוב חושבים שהיא בת 50 פלוס. היא גם מקפידה להעלות תמונות וסרטונים מהאימונים שלה לפייסבוק, ונכון להיום יש לה כ-5,000 עוקבים. למי שיש לו ספק לגבי יכולותיה, היא כנראה אחת הסבתות החזקות ביותר ומסוגלת להרים כ-65 ק"ג, משקל השווה למשקל גופה. 

כמובן שכמו בכל דבר בחיים, גם בשמירה על כושר מופתי יש חסרונות, ולא אחת גרהאם מצאה עצמה בבית חולים לאחר שנפצעה בחדר הכושר. היא עברה ניתוח בשנה שעברה להחלפת הירך שלה, וכן ניתוח בשתי ידיה בשל דלקת פרקים, ואלו רק חלק מרשימה די ארוכה של פציעות שחוותה. אף על פי כן, היא טוענת שאינה מתכוונת לפרוש בקרוב, ותמשיך ללכת כל עוד גופה יאפשר לה: "הלכתי עם סד, עם קביים, עם גבס. זו מסירות. אני אמשיך כל עוד יש לי דופק ויכולת ללכת".