גבר הומוסקסואל מארה"ב שהורשע ברצח, ערער לאחרונה לבית המשפט בטענה שקיבל עונש מוות אך ורק בגלל נטיותיו המיניות. צ'ארלס ריין, מדקוטה, דקר למוות עובד קונדיטוריה ב-1992, ושנה לאחר מכן הורשע וקיבל את העונש הכי כבד שניתן היה לתת. כעת, הוא טוען, חבר המושבעים שדן אותו היה הומופוב ונתן לו עונש לא מוצדק, ועל כן יש לבטלו.



על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, בעת משפטו של ריין, חברים בחבר המושבעים העבירו פתק לשופט בו העלו את חששותיהם לגבי שליחתו לכלא בשל נטיותיו. בפתק נשאלו בין היתר שאלות כגון "האם יהיה נכון לתת לו להתערבב באוכלוסיה הכללית בכלא", וגם האם יש סכנה שריין "יקים קבוצת חסידים, ויתרברב על פשעיו בפניהם, בייחוד בפני גברים צעירים או אסירים חדשים", או אם יש סיכוי שהוא "יתחתן ויזכה לביקורי התייחדות". אחד מהם אף אמר מפורשות ש"אם הוא הומו, אנחנו שולחים אותו למקום בו הוא רוצה להיות".

טוען שקיבל עונש מוות בשל נטיותיו המיניות. צ'ארלס ריין
טוען שקיבל עונש מוות בשל נטיותיו המיניות. צ'ארלס ריין


כשהשופט אמר להם שהוא לא יודע לענות על השאלות הללו, נטען בערעור שהגיש ריין לבית המשפט העליון, הם החליטו שצריך לתת לו עונש מוות. לפי עדויות של חברים בחבר המושבעים אותה עת, נטען כי "אחד החברים אמר שהוא יודע שריינר הוא הומוסקסואל וחושב שהוא לא צריך להעביר את כל חייו בכלא עם גברים", ואחר אמר ש"היה הרבה דיון על הומוסקסואליות, הייתה הרבה סלידה". 

למרות כל זאת, בית המשפט העליון קבע כי הוא לא יבטל את עונש המוות, על אף החששות שגזר הדין היה מוטה. ההחלטה הזו, והעובדה שבית המשפט לא פירט את הסיבה לכך עוררה גל מחאה בקרב הקהילה הלהטבי"ת בארה"ב. "חלק מחבר השופטים חשבו בזמנו שחיים בכלא בלי אפשרות לחנינה יהיו מהנים עבור ריין, אז הם החליטו לתת לו עונש מוות", כתבה עורכת הדין ריה טאבאקו מאר, אשר פועלת למען הקהילה, במאמר בניו יורק פוסט.

"בית המשפט מאפשר לעונש המוות להמשיך, למרות רעיות מטרידות שמראות על כך שיתכן שהוא היה תוצאה של הומופוביה.  השתיקה שמגיעה מצדו שולחת מסר מטריד לגבי הערך שהם נותנים לחיים של חברי הקהילה".