בית החולים קוק לילדים שנמצא בטקסס פרסם סרטון ובו נראה הרגע הראשון שבו תינוקת שמעה בפעם הראשונה, אחרי שעברה ניתוח שבו הושתל לה שתל שבלול. ברגע הראשון שבו איילה בת השנה הבינה שהיא שומעת, היא הושיטה את כף ידה ונגעה באוזן, כשהיא מחייכת וצוחקת. אמה אנה החלה לבכות מהתרגשות, בעוד בתה צוחקת וקופצת לצלילי המוזיקה שהושמעה לה. 
אנה, האם המאושרת סיפרה בראיון ברשת fox 4 news על תחושותיה: "איבדתי את זה כשראיתי אותה בפעם הראשונה כשהיא מאושרת ורוקדת, ולמעשה מגיבה לקולות בפעם הראשונה בחייה. חיכינו לזה הרבה זמן". וויל אביה של אילה הוסיף כי בהתחלה, הם לא היו בטוחים איך בתם תגיב לשינוי. "כמו אנה, גם אני הייתי נרגש, מפחד וקצת לחוץ. עם זאת הייתי מלא תקווה", הסביר בהצהרה שמסר, "חשבתי שהיא תבכה ותתחיל לצעוק כשהמכשיר יופעל. היא אכן עשתה את זה. אחר כך היא הופתעה והתגובה שלה לכך שהיא שומעת היתה פשוט מדהימה".

בני הזוג המאושרים מסרו בהצהרה משותפת מטעם בית החולים כי "להיות חירש זה לא דבר רע, זה פשוט שונה. לכן ניסינו להכין את עצמנו לחיים שבהם הבת שלנו לא שומעת. היינו צריכים להכין את עצמנו לכך שהיא לא תזהה את הקולות שלנו ולא תדע איך צחוק ומוזיקה נשמעים. היינו צריכים להכין את עצמנו למצב שבו אנחנו רואים אותה נהנת מהדברים האלה בצורה אחרת". הם סיכמו: "כשנודע לנו ששתלי שבלול הם אופציה קיימת, הקול הפך לדבר מציאותי עבורה, ואנחנו אסירי תודה על כך".