זה לא חדש לנו שמוצא האדם הוא מהקוף, וכל יום אנו רואים עוד ועוד הוכחות לקשר המשפחתי ההדוק הזה. אבל לפעמים נדמה שבעלי החיים החביבים הללו הם אפילו יותר אנושיים מאיתנו, והיכולת הרגשית הגבוהה שלהם מדהימה כל פעם מחדש. הוכחה לכך אפשר לראות בסרטון שובר לב שהועלה לאחרונה לרשת, בו נראה קוף מנסה להחיות חבר שלו שהתחשמל למוות.



האירוע העצוב התרחש במאדהיה פרדש, הודו, לאחר שהקוף עלה על עמוד חשמל ונפגע מחוט חשמל חשוף. זמן קצר לאחר מכן, חברו מיהר לעברו וניסה לבצע בו מה שנראה כמו פעולות החייאה, אך למרבה הצער ללא הצלחה. אחד מעדי הראיה סיפר לכלי התקשורת המקומיים: "הקוף ניסה להעיר את חברו חסר החיים. הוא גם ניסה להחיות אותו אבל לא הצליח. אחר כך קרוב ל-12 קופים התאספו סביבו הקוף המת, וסרבו לעזוב אותו למשך כשעה עד שהחלטנו להתערב".


לדבריו, הוא ואנשים נוספים שהיו במקום החליטו לעזור לקופים לתת לחבר שלהם כבוד אחרון, וקברו אותו: "כשקברנו אותו יכולנו לחוש בכאב של שאר הקופים על שאיבדו חבר שלהם. הם לא שונים מאיתנו, ההבדל היחיד הוא שהם לא יכולים לדבר,אבל בכל הנוגע לרגשות אנחנו אותו דבר".

בהודו למרבה הצער, קופים מתחשמלים לעתים קרובות כשהם קופצים על עמודי חשמל. הרשויות עדיין אל הצליחו למצוא לכך פתרון, ומקוות שיוכלו למנוע או לכל הפחות למזער מקרים כאלו בעתיד.